
Ruimte voor twee personen, keramische remschijven, een biturbo V6 met 700 pk en een (gekletste) topsnelheid boven de 300 km/u. En 2.500 kilo mechanische grip. Supercar? Doe niet zo mal. Dit is de HGP VW Transporter.
Transporter-specialist Autohaus Nordost Berlin belde de turbotovenaars van HGP met de vraag of ze dat ene trucje met die Golf en die V6 ook met een VW Transporter konden uithalen. Geen enkel probleem.
HGP trok ergens een 3,6-liter V6 vandaan en monteerde daar twee turbo’s op. Het geheel past netjes in de neus van een Volkswagen Transporter T5 – al pasten ze de neus aan naar die van een T6. Het resultaat is meer dan 700 pk.
HGP verwacht dat de topsnelheid boven de 300 km/u ligt. En mocht je dat willen proberen, dan helpen keramische remschijven je met het minderen van vaart. Een 0-naar-100-tijd is niet gemeten, maar die zal ook niet tegenvallen.
Wat kost zo’n HGP VW Transporter?
Qua prijs keek de Transporter ook af bij zijn supercar-broers. Reken zo’n 250.000 euro voor een HGP Transporter met 700 pk. Voor minder heb je ook een Jeep Trackhawk op grijs kenteken.
Meer van TopGear


Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Dieselbusje blijft volgend jaar toch goedkoper dan de elektrische bus bij Volkswagen

Volkswagen camper haalt 95 kilometer op een accu, is dat voldoende?

Je kunt écht deze houten Volkswagen-camper bestellen (maar heel aerodynamisch zal ie niet zijn)

De nieuwe Volkswagen Transporter kun je gewoon nog met een dikke diesel bestellen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

HGP Volkswagen Multivan T7 met 340+ pk gaat voluit op de Duitse Autobahn

Met 350 km/u de Polizei passeren

HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij

HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn

HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6

HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem
