HGP VW Transporter: biturbo V6 en 700 pk

HGP legt een geblazen zescilinder in de VW Transporter

HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter
HGP VW Transporter

Ruimte voor twee personen, keramische remschijven, een biturbo V6 met 700 pk en een (gekletste) topsnelheid boven de 300 km/u. En 2.500 kilo mechanische grip. Supercar? Doe niet zo mal. Dit is de HGP VW Transporter.

Transporter-specialist Autohaus Nordost Berlin belde de turbotovenaars van HGP met de vraag of ze dat ene trucje met die Golf en die V6 ook met een VW Transporter konden uithalen. Geen enkel probleem.

HGP trok ergens een 3,6-liter V6 vandaan en monteerde daar twee turbo’s op. Het geheel past netjes in de neus van een Volkswagen Transporter T5 – al pasten ze de neus aan naar die van een T6. Het resultaat is meer dan 700 pk.

HGP verwacht dat de topsnelheid boven de 300 km/u ligt. En mocht je dat willen proberen, dan helpen keramische remschijven je met het minderen van vaart. Een 0-naar-100-tijd is niet gemeten, maar die zal ook niet tegenvallen.

Wat kost zo’n HGP VW Transporter?

Qua prijs keek de Transporter ook af bij zijn supercar-broers. Reken zo’n 250.000 euro voor een HGP Transporter met 700 pk. Voor minder heb je ook een Jeep Trackhawk op grijs kenteken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws