
Is de dwaze creativiteit van Ken Block eindig? Het korte antwoord: nee. Zelfs te midden van een wereldwijde pandemie draait zijn brein overuren om te bedenken waarmee hij het volgende setje banden tot rook kan reduceren. De Hoonifox is het nieuwste rubberverdelgingsmiddel, een ‘Fox Body’ Mustang met vierwielaandrijving. De nieuwe Mustang van Ken Block is er eentje van de derde generatie, die tussen 1979 en 1993 gebouwd werd. Zie de Fox Body als wat de 996-generatie voor de 911 is; niet met veel enthousiasme ontvangen, maar hij begint inmiddels een redelijke schare fans te krijgen.
Voor de auto voor het elfde deel van de Gymkhana-serie strikte Ken Block Ash Thorpe – de man achter het ontwerp van de nieuwe Batmobile – om de auto te ontwerpen. Geïnspireerd door autosport uit de jaren tachtig en door de Hoonicorn Mustang pompte Ash Thorpe de spoorbreedte op en liet hij de auto squatten met moderne WRC-wielkasten. De zij-uitlaat komt zo van een IMSA-raceauto en de klassieke lamellen op de achterruit en achterlichten mogen niet ontbreken.
Welke motor de nieuwe Mustang van Ken Block gebruikt? Goede vraag, want de auto bestaat alleen nog in digitale vorm. Is het een EcoBoost V6? Of toch een V8 met 1.400 pk? Of gaat Block voor de elektrische aandrijflijn uit de Mustang Mach E? Zeker is dat de Hoonifox vierwielaandrijving krijgt, want vierwieldrifts zijn een hoekstuk van de Gymkhana-serie. ‘Ik wil een jaren tachtig Miami Vice-style versie. In Miami. Dat is het, mijn huidige wensenlijstje’, zegt Ken Block.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Je kunt nu wielen uit de Gymkhana-video’s van Ken Block kopen voor het goede doel

De nieuwe Gymkhana is hier, de laatste met Ken Block achter het stuur

Driften met de Subaru Family Huckster met Travis Pastrana als bijrijder

Trailer: Ken Block had nog één Gymkhana opgenomen, en die komt binnenkort uit

Travis Pastrana geeft rijles in de Subaru Family Huckster: zo rij je Gymkhana

Waarom de Audi S1 Hoonitron de beste elektrische racer van dit moment is

Je kunt nu wielen uit de Gymkhana-video’s van Ken Block kopen voor het goede doel

Deze toffe Subaru Impreza 2.5 RS was van Ken Block en kan nu van jou zijn

Dochter van Ken Block rijdt Audi S1 Hoonitron van haar vader

De nieuwe Gymkhana is hier, de laatste met Ken Block achter het stuur

Dochter van Ken Block tekent bij Williams voor F1 Academy in 2024

Trailer: Ken Block had nog één Gymkhana opgenomen, en die komt binnenkort uit

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Mag ik dat ook ?
Gezien de uitlaten en de enorme powerintake zal het wel geen elektrische aandrijving krijgen.