Is de dwaze creativiteit van Ken Block eindig? Het korte antwoord: nee. Zelfs te midden van een wereldwijde pandemie draait zijn brein overuren om te bedenken waarmee hij het volgende setje banden tot rook kan reduceren. De Hoonifox is het nieuwste rubberverdelgingsmiddel, een ‘Fox Body’ Mustang met vierwielaandrijving. De nieuwe Mustang van Ken Block is er eentje van de derde generatie, die tussen 1979 en 1993 gebouwd werd. Zie de Fox Body als wat de 996-generatie voor de 911 is; niet met veel enthousiasme ontvangen, maar hij begint inmiddels een redelijke schare fans te krijgen.

Voor de auto voor het elfde deel van de Gymkhana-serie strikte Ken Block Ash Thorpe – de man achter het ontwerp van de nieuwe Batmobile – om de auto te ontwerpen. Geïnspireerd door autosport uit de jaren tachtig en door de Hoonicorn Mustang pompte Ash Thorpe de spoorbreedte op en liet hij de auto squatten met moderne WRC-wielkasten. De zij-uitlaat komt zo van een IMSA-raceauto en de klassieke lamellen op de achterruit en achterlichten mogen niet ontbreken.

Welke motor de nieuwe Mustang van Ken Block gebruikt? Goede vraag, want de auto bestaat alleen nog in digitale vorm. Is het een EcoBoost V6? Of toch een V8 met 1.400 pk? Of gaat Block voor de elektrische aandrijflijn uit de Mustang Mach E? Zeker is dat de Hoonifox vierwielaandrijving krijgt, want vierwieldrifts zijn een hoekstuk van de Gymkhana-serie. ‘Ik wil een jaren tachtig Miami Vice-style versie. In Miami. Dat is het, mijn huidige wensenlijstje’, zegt Ken Block.

Reacties

  • Miguel heeft op 1 mei 2020 geschreven:

    Mag ik dat ook ?

    Reageer
  • Niels heeft op 1 mei 2020 geschreven:

    Gezien de uitlaten en de enorme powerintake zal het wel geen elektrische aandrijving krijgen.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)