BMW heeft groot nieuws – heel groot nieuws zelfs. Maar wat dat grote nieuws is, dat willen ze nog niet verklappen. Het is in ieder geval groot genoeg om een teasercampagne van een maand te lanceren met meerdere beroemdheden. BMW heeft nu zelfs KITT uit de serie Knight Rider en David Hasselhoff geregeld. Inderdaad: BMW zet een Pontiac in voor een reclamecampagne.

De marketingcampagne voor Dee begon halverwege december. Plots werden alle online kanalen zogenaamd gehackt en er werden memes geplaatst door deze Dee. Het was alleen allemaal net even te braaf en te professioneel vormgegeven om een echte hacker te zijn. Het had nogal wat weg van een ouder die hip wilde doen voor zijn kids.

Eerder deze maand verscheen Arnold Schwarzenegger al op de sociale kanalen van het merk en gisteren arriveerde Hasselhoff in zijn Pontiac. In het promotiefilmpje van BMW is het niet KITT die aan Hasselhoff vraagt ‘wat dit voor een bloemen zijn’, maar de Hoff die vraagt aan de auto wat Dee precies is. Ook de pratende auto weet het niet, alleen dat BMW het nieuwe ding gaat onthullen op CES, een techbeurs in Las Vegas.

Wat zou Dee kunnen zijn?

Behalve een open deur voor een hoop flauwe grappen, lijkt het een nieuwe digitale assistent. Zoveel heisa voor louter spraakbesturing, dat is wat overdreven. Misschien is Dee wel de AI-assistent die alles voor je kan regelen, tot het besturen van de auto aan toe. De eerste week van 2023 is de CES-beurs al, dan krijgen we het antwoord.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear