
De ingenieurs van Hyundai leven voor de teleurgestelde blikken van optimistische autoliefhebbers. Om de zoveel jaar komt het merk met een losbandige Veloster met de motor achter de bestuurder. Ze beloven de mooiste prestaties en voor de overtuiging plakken ze er een kenteken op, zodat het lijkt alsof hij binnenkort langs de straat geparkeerd staat. Maar tot een productieversie komt het nooit, helaas. Vestig je hoop dan ook niet op deze Hyundai RM20e.
De voorgaande iteraties van de RM (Racing Midship) maken allemaal nog benzineherrie, maar de nieuwste houdt het bij zoemen en het geluid van kermende banden. De plaatsing van de elektromotor is hetzelfde: die ligt in het midden van de auto. De RM20e is bloedsnel, maar stil genoeg voor dagelijks gebruik, zo stelt het Zuid-Koreaanse merk. Elektrische-hypercarbouwer en vriendje van Hyundai Rimac werkte trouwens mee aan de RM20e.
De elektromotor in de Hyundai RM20e produceert een angstaanjagende 810 pk en 960 Nm. De 0-100-tijd is hierdoor minder dan 3 seconden en de 0-200-tijd is 9,88 seconden. Volgens Hyundai zorgt de plaatsing van de motor achterin voor meer grip op de achterwielen. De Hyundai RM20e moet mensen die tot nu toe enkel ‘elektrisch rijden op de kermis’ wel kunnen overtuigen, dunkt ons. Het zou dus een goede zaak zijn om deze Hyundai RM20e eindelijk eens naar de showrooms te brengen. Goed voor de acceptatie van EV’s, en zo.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

Veloster vs Scirocco vs Astra GTC

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

In de Kia EV4 kun je wel schakelen, ook al zijn er geen versnellingen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
