
De ingenieurs van Hyundai leven voor de teleurgestelde blikken van optimistische autoliefhebbers. Om de zoveel jaar komt het merk met een losbandige Veloster met de motor achter de bestuurder. Ze beloven de mooiste prestaties en voor de overtuiging plakken ze er een kenteken op, zodat het lijkt alsof hij binnenkort langs de straat geparkeerd staat. Maar tot een productieversie komt het nooit, helaas. Vestig je hoop dan ook niet op deze Hyundai RM20e.
De voorgaande iteraties van de RM (Racing Midship) maken allemaal nog benzineherrie, maar de nieuwste houdt het bij zoemen en het geluid van kermende banden. De plaatsing van de elektromotor is hetzelfde: die ligt in het midden van de auto. De RM20e is bloedsnel, maar stil genoeg voor dagelijks gebruik, zo stelt het Zuid-Koreaanse merk. Elektrische-hypercarbouwer en vriendje van Hyundai Rimac werkte trouwens mee aan de RM20e.
De elektromotor in de Hyundai RM20e produceert een angstaanjagende 810 pk en 960 Nm. De 0-100-tijd is hierdoor minder dan 3 seconden en de 0-200-tijd is 9,88 seconden. Volgens Hyundai zorgt de plaatsing van de motor achterin voor meer grip op de achterwielen. De Hyundai RM20e moet mensen die tot nu toe enkel ‘elektrisch rijden op de kermis’ wel kunnen overtuigen, dunkt ons. Het zou dus een goede zaak zijn om deze Hyundai RM20e eindelijk eens naar de showrooms te brengen. Goed voor de acceptatie van EV’s, en zo.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

Veloster vs Scirocco vs Astra GTC

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s
