
De ingenieurs van Hyundai leven voor de teleurgestelde blikken van optimistische autoliefhebbers. Om de zoveel jaar komt het merk met een losbandige Veloster met de motor achter de bestuurder. Ze beloven de mooiste prestaties en voor de overtuiging plakken ze er een kenteken op, zodat het lijkt alsof hij binnenkort langs de straat geparkeerd staat. Maar tot een productieversie komt het nooit, helaas. Vestig je hoop dan ook niet op deze Hyundai RM20e.
De voorgaande iteraties van de RM (Racing Midship) maken allemaal nog benzineherrie, maar de nieuwste houdt het bij zoemen en het geluid van kermende banden. De plaatsing van de elektromotor is hetzelfde: die ligt in het midden van de auto. De RM20e is bloedsnel, maar stil genoeg voor dagelijks gebruik, zo stelt het Zuid-Koreaanse merk. Elektrische-hypercarbouwer en vriendje van Hyundai Rimac werkte trouwens mee aan de RM20e.
De elektromotor in de Hyundai RM20e produceert een angstaanjagende 810 pk en 960 Nm. De 0-100-tijd is hierdoor minder dan 3 seconden en de 0-200-tijd is 9,88 seconden. Volgens Hyundai zorgt de plaatsing van de motor achterin voor meer grip op de achterwielen. De Hyundai RM20e moet mensen die tot nu toe enkel ‘elektrisch rijden op de kermis’ wel kunnen overtuigen, dunkt ons. Het zou dus een goede zaak zijn om deze Hyundai RM20e eindelijk eens naar de showrooms te brengen. Goed voor de acceptatie van EV’s, en zo.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

Veloster vs Scirocco vs Astra GTC

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Alle modellen die jij wilt heeft Ford geschrapt, en daar hebben ze nu spijt van

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
