
De ingenieurs van Hyundai leven voor de teleurgestelde blikken van optimistische autoliefhebbers. Om de zoveel jaar komt het merk met een losbandige Veloster met de motor achter de bestuurder. Ze beloven de mooiste prestaties en voor de overtuiging plakken ze er een kenteken op, zodat het lijkt alsof hij binnenkort langs de straat geparkeerd staat. Maar tot een productieversie komt het nooit, helaas. Vestig je hoop dan ook niet op deze Hyundai RM20e.
De voorgaande iteraties van de RM (Racing Midship) maken allemaal nog benzineherrie, maar de nieuwste houdt het bij zoemen en het geluid van kermende banden. De plaatsing van de elektromotor is hetzelfde: die ligt in het midden van de auto. De RM20e is bloedsnel, maar stil genoeg voor dagelijks gebruik, zo stelt het Zuid-Koreaanse merk. Elektrische-hypercarbouwer en vriendje van Hyundai Rimac werkte trouwens mee aan de RM20e.
De elektromotor in de Hyundai RM20e produceert een angstaanjagende 810 pk en 960 Nm. De 0-100-tijd is hierdoor minder dan 3 seconden en de 0-200-tijd is 9,88 seconden. Volgens Hyundai zorgt de plaatsing van de motor achterin voor meer grip op de achterwielen. De Hyundai RM20e moet mensen die tot nu toe enkel ‘elektrisch rijden op de kermis’ wel kunnen overtuigen, dunkt ons. Het zou dus een goede zaak zijn om deze Hyundai RM20e eindelijk eens naar de showrooms te brengen. Goed voor de acceptatie van EV’s, en zo.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

Veloster vs Scirocco vs Astra GTC

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Deze nieuwe autoradio ziet eruit als een oude cassettespeler, maar achter het klepje zit iets anders

Waarom zie je zo vaak een losse schoen langs de snelweg liggen? En waarom is het er maar één?

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt
