
De ingenieurs van Hyundai leven voor de teleurgestelde blikken van optimistische autoliefhebbers. Om de zoveel jaar komt het merk met een losbandige Veloster met de motor achter de bestuurder. Ze beloven de mooiste prestaties en voor de overtuiging plakken ze er een kenteken op, zodat het lijkt alsof hij binnenkort langs de straat geparkeerd staat. Maar tot een productieversie komt het nooit, helaas. Vestig je hoop dan ook niet op deze Hyundai RM20e.
De voorgaande iteraties van de RM (Racing Midship) maken allemaal nog benzineherrie, maar de nieuwste houdt het bij zoemen en het geluid van kermende banden. De plaatsing van de elektromotor is hetzelfde: die ligt in het midden van de auto. De RM20e is bloedsnel, maar stil genoeg voor dagelijks gebruik, zo stelt het Zuid-Koreaanse merk. Elektrische-hypercarbouwer en vriendje van Hyundai Rimac werkte trouwens mee aan de RM20e.
De elektromotor in de Hyundai RM20e produceert een angstaanjagende 810 pk en 960 Nm. De 0-100-tijd is hierdoor minder dan 3 seconden en de 0-200-tijd is 9,88 seconden. Volgens Hyundai zorgt de plaatsing van de motor achterin voor meer grip op de achterwielen. De Hyundai RM20e moet mensen die tot nu toe enkel ‘elektrisch rijden op de kermis’ wel kunnen overtuigen, dunkt ons. Het zou dus een goede zaak zijn om deze Hyundai RM20e eindelijk eens naar de showrooms te brengen. Goed voor de acceptatie van EV’s, en zo.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

Veloster vs Scirocco vs Astra GTC

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
