
Een groot deel van de oude Mercedes G-klasses van Defensie mocht alweer zo’n vier jaar geleden met pensioen. Defensie deed een aanbesteding voor 1.667 Volkswagen Amaroks voor de Koninklijke Marechaussee, de landmacht en de EOD.
Maar niet alle Mercedes 290GD’s mochten op de veranda geparkeerd worden. Volgens de site van Defensie maakt de ‘Mercedes-Benz 290GD 12kN Gewondentransport’ nog altijd zijn rondes. Maar wellicht niet lang meer.
Is de VW Amarok de nieuwe ambulance van Defensie?
TopGear kreeg de tip dat de Finse carrosseriebouwer Tamlans wellicht iets te vroeg een foto online had gezet van de nieuwe ambulance van Defensie. Op een pagina van de site zien we een Volkswagen Amarok-ambulance in legeruniform met Nederlandse platen. De Amarok staat onder het kopje ‘onze klanten’.
Er is verder nog geen informatie te vinden over een eventuele aanbesteding. Het kan ook een voorstel zijn van Tamlans aan de Nederlandse Defensie en dat ze zo trots zijn op hun sfeerbeeld, dat ze het direct maar online gezet hebben. Al zou het, als je kijkt naar het huidige wagenpark, geen onlogische vervolgstap zijn om ook de ambulances te vervangen voor Amaroks.
Hoe dan ook – het is wel een ruige afbeelding en we wilden hem je niet onthouden.
Meer van TopGear


Nieuwe oude Volkswagen Amarok is geen Ford meer, wel met V6 TDI

Dit Volkswagen-logo is een speaker die overstekend wild moet wegjagen

Is de nieuwe VW Amarok ruig genoeg voor de neushoornbescherming in Zuid-Afrika?

Offroad-specialist Delta4x4 maakt de nieuwe Volkswagen Amarok extra ruig

Waarom de nieuwe Amarok een heel vreemde Volkswagen is

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Waarom deze Scania-vrachtwagen is omgebouwd naar ambulance

Waarom ambulances in dit land dikke velgen, veel speakers en launchcontrol hebben

Waarom veel hulpdiensten tegenwoordig een stekker zonder snoer bij zich hebben

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is nu ook een ambulance

Op de rotonde terwijl er een politie of ambulance aankomt? Neem dan niet de eerste afslag

Volkswagen laat alvast wat ID. Buzz-toepassingen zien voor ondernemers

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
