Het is maar goed dat de Kia Sorento een groot stuk blik is zonder spraakvermogen en niet iemand waarvoor je een aantal jaren terug op één knie ging. Want dan had je nu ruzie.
‘Zie je niets aan me?’, zou de Kia Sorento zeggen als je thuiskomt van een lange dag werk. ‘Eh, ja, leuk. Nieuwe banden?’ En dan begint het gedoe. Je had allang moeten zien dat de Kia Sorento een facelift had ondergaan. De achterbumper waar de Sorento altijd zo onzeker over was, is nieuw. En de koplampen zijn ook aangepakt. Sterker nog: de voorbumper, de achterlichten en de grille zijn aangepast.
Binnenin de Kia Sorento-facelift
Nieuw zijn ook het stuur, het instrumentarium en het infotainmentsysteem. Als je dat wilt (en betaalt) levert Kia een Harman Kardon-geluidssysteem met 640 watt. De grootste innovatie hangt aan de motor. De gefacelifte Kia Sorento is de eerste Kia met de gloednieuwe achttrapsautomaat. De automaat wordt standaard geleverd in combinatie met de 2,2-liter dieselmotor en vervangt de zestrapsautomaat. Het resultaat is een lagere CO2-uitstoot van 159 g/km (was 172 g/km). En dat gaat schelen in de prijs. Altijd leuk.
GT-Line
Wil je de Sorento nog spannender maken, dan levert Kia op de facelift nu ook een GT-Line met mistlampen met vier led-pitten, rode remklauwen, instaplijsten, dubbele verchroomde uitlaatpijpen en subtiele GT-Line-badge. In Nederland wordt de Kia Sorento-facelift geleverd met de 2.2 CRDi met 200 pk en 441 Nm koppel. De prijzen volgen later.
Reacties