
Net toen we gestopt waren met wauwelen over de Bugatti Veyron omdat die bijna een oldtimer is, wordt het tijd om het over de Veyron te hebben. De laatste Bugatti Veyron, om precies te zijn.
Na tien jaar en vijfhonderd speciale uitvoeringen later zijn we aangekomen bij de aller, allerlaatste Bugatti Veyron. Echt. Nummer 300 van 300 is een Super Sport met 1.200 pk. Hij is dus 100 kilo lichter dan de huis-tuin-en-keuken-Veyron en heeft andere aerodynamica. Daarmee ga je van 0 naar 100 km/u in 2,5 seconden, 0 naar 200 in 6,7 seconden en de topsnelheid is 415 km/u.
Die laatste Bugatti Veyron komt uit 2013
Toen je de Veyron nog bij de Volkswagen-dealer om de hoek kon bestellen, kostte hij 1,4 miljoen euro. Dit exemplaar uit 2013, met minder dan 1.000 kilometer op de teller, gaat je hoogstwaarschijnlijk een flinke klap meer kosten. De laatste Bugatti Veyron stond bovendien te blinken op de autosalon van Genève in 2015. Dus je betaalt ook voor de fame.
Deze laatste Bugatti Veyron gaat volgende maand in Arizona onder de hamer. Dus zet je huis te koop, huur een paar miljoen euro (huh?) en parkeer dat ding in je garage (die je niet meer hebt).
Meer van TopGear


Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Oeps: Man komt na 4 maanden achter simpele reden waarom zijn Bugatti niet wil starten

Woeste Bugatti-bestuurder rijdt prijzig lakwerk stuk tegen BMW bij verkeersfittie

Zo ziet een Bugatti-wiel van 35.000 euro er vanbinnen uit als je het opensnijdt

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
