
Alle Lamborghini Centenario’s in de Verenigde Staten (11 van de 40) moeten terug naar de dealers voor de onbenulligste terugroepactie ooit. Het labeltje waar het maximaal toegestane gewicht op staat, moet vervangen worden.
Want anders, zo vreest de National Highway Traffic Safety Administration, is er kans op overbelading. En dat is gevaarlijk. Zeker bij zo’n pakezel als de Centenario. Het klinkt als een gemeen grapje over het obesitastische gestel van bepaalde Amerikanen, want de enige plekken waar je echt gewicht kwijt kunt in de Centenario, zijn de stoelen. In de bagageruimtes past net je lunchpakketje. Een lunchpakketje van Europees formaat tenminste, als je door wilt gaan met hetzelfde grapje.
Dat Lamborghini ervoor kiest om de Centenario’s ook werkelijk terug te roepen, heeft waarschijnlijk alles met de aanklaagcultuur in Amerika te maken. Want als ze de klacht niet verhelpen, lopen ze een groot risico dat er iemand (al is het maar een monteur die ooit drie minuten in zo’n ding moet rijden) de boel gaat exploiteren voor een fijne rechtszaak. Dan moet je natuurlijk wel eerst een Centenario zien te bemachtigen. Ze gaan tegenwoordig voor zo’n 3 miljoen euro.
Meer van TopGear


Nederlandse Centenario-eigenaar laat verzameling uit

Tweedehands Lamborghini Centenario: dit betaal je ervoor

Aanschouw: een knalgroene Lamborghini Centenario

De eerste Lamborghini Centenario in Amerika

Lamborghini Centenario

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
