
Alle Lamborghini Centenario’s in de Verenigde Staten (11 van de 40) moeten terug naar de dealers voor de onbenulligste terugroepactie ooit. Het labeltje waar het maximaal toegestane gewicht op staat, moet vervangen worden.
Want anders, zo vreest de National Highway Traffic Safety Administration, is er kans op overbelading. En dat is gevaarlijk. Zeker bij zo’n pakezel als de Centenario. Het klinkt als een gemeen grapje over het obesitastische gestel van bepaalde Amerikanen, want de enige plekken waar je echt gewicht kwijt kunt in de Centenario, zijn de stoelen. In de bagageruimtes past net je lunchpakketje. Een lunchpakketje van Europees formaat tenminste, als je door wilt gaan met hetzelfde grapje.
Dat Lamborghini ervoor kiest om de Centenario’s ook werkelijk terug te roepen, heeft waarschijnlijk alles met de aanklaagcultuur in Amerika te maken. Want als ze de klacht niet verhelpen, lopen ze een groot risico dat er iemand (al is het maar een monteur die ooit drie minuten in zo’n ding moet rijden) de boel gaat exploiteren voor een fijne rechtszaak. Dan moet je natuurlijk wel eerst een Centenario zien te bemachtigen. Ze gaan tegenwoordig voor zo’n 3 miljoen euro.
Meer van TopGear


Nederlandse Centenario-eigenaar laat verzameling uit

Tweedehands Lamborghini Centenario: dit betaal je ervoor

Aanschouw: een knalgroene Lamborghini Centenario

De eerste Lamborghini Centenario in Amerika

Lamborghini Centenario

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten
