
Alle Lamborghini Centenario’s in de Verenigde Staten (11 van de 40) moeten terug naar de dealers voor de onbenulligste terugroepactie ooit. Het labeltje waar het maximaal toegestane gewicht op staat, moet vervangen worden.
Want anders, zo vreest de National Highway Traffic Safety Administration, is er kans op overbelading. En dat is gevaarlijk. Zeker bij zo’n pakezel als de Centenario. Het klinkt als een gemeen grapje over het obesitastische gestel van bepaalde Amerikanen, want de enige plekken waar je echt gewicht kwijt kunt in de Centenario, zijn de stoelen. In de bagageruimtes past net je lunchpakketje. Een lunchpakketje van Europees formaat tenminste, als je door wilt gaan met hetzelfde grapje.
Dat Lamborghini ervoor kiest om de Centenario’s ook werkelijk terug te roepen, heeft waarschijnlijk alles met de aanklaagcultuur in Amerika te maken. Want als ze de klacht niet verhelpen, lopen ze een groot risico dat er iemand (al is het maar een monteur die ooit drie minuten in zo’n ding moet rijden) de boel gaat exploiteren voor een fijne rechtszaak. Dan moet je natuurlijk wel eerst een Centenario zien te bemachtigen. Ze gaan tegenwoordig voor zo’n 3 miljoen euro.
Meer van TopGear


Nederlandse Centenario-eigenaar laat verzameling uit

Tweedehands Lamborghini Centenario: dit betaal je ervoor

Aanschouw: een knalgroene Lamborghini Centenario

De eerste Lamborghini Centenario in Amerika

Lamborghini Centenario

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden
