
Alle Lamborghini Centenario’s in de Verenigde Staten (11 van de 40) moeten terug naar de dealers voor de onbenulligste terugroepactie ooit. Het labeltje waar het maximaal toegestane gewicht op staat, moet vervangen worden.
Want anders, zo vreest de National Highway Traffic Safety Administration, is er kans op overbelading. En dat is gevaarlijk. Zeker bij zo’n pakezel als de Centenario. Het klinkt als een gemeen grapje over het obesitastische gestel van bepaalde Amerikanen, want de enige plekken waar je echt gewicht kwijt kunt in de Centenario, zijn de stoelen. In de bagageruimtes past net je lunchpakketje. Een lunchpakketje van Europees formaat tenminste, als je door wilt gaan met hetzelfde grapje.
Dat Lamborghini ervoor kiest om de Centenario’s ook werkelijk terug te roepen, heeft waarschijnlijk alles met de aanklaagcultuur in Amerika te maken. Want als ze de klacht niet verhelpen, lopen ze een groot risico dat er iemand (al is het maar een monteur die ooit drie minuten in zo’n ding moet rijden) de boel gaat exploiteren voor een fijne rechtszaak. Dan moet je natuurlijk wel eerst een Centenario zien te bemachtigen. Ze gaan tegenwoordig voor zo’n 3 miljoen euro.
Meer van TopGear


Nederlandse Centenario-eigenaar laat verzameling uit

Tweedehands Lamborghini Centenario: dit betaal je ervoor

Aanschouw: een knalgroene Lamborghini Centenario

De eerste Lamborghini Centenario in Amerika

Lamborghini Centenario

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)
