De Rimac Nevera en de verschillende versies van de Lucid Air laten zien dat supercars prima volledig elektrisch kunnen zijn. Daar is Rouven Mohr het niet mee eens. De technisch directeur van Lamborghini vindt het nu nog te vroeg om een volledig elektrische ‘supersportauto’ te bouwen. Voor ander type auto’s kan een volledig elektrisch platform wel interessant zijn volgens hem.

‘Bij de supersportauto’s geloven we dat het nu nog niet het juiste moment is. Waarschijnlijk is het de komende vijf, zes jaar ook nog niet het goede moment, omdat we met de supersportauto het extra gewicht willen vermijden. We willen voorkomen dat de prestaties sterk afhankelijk zijn van het opladen van de batterij en van de temperatuur’, zegt Mohr tegenover Motor1.

De komende jaren zal er dus altijd een verbrandingsmotor aan boord zijn van supercars van Lamborghini, zoals de opvolgers van de Aventador en Huracán. Die modellen krijgen wel hulp van elektromotoren: ‘We geloven dat in het sportautosegment, de verbrandingsmotor en hybridisatie nog steeds de beste keuze is’, zegt de technisch directeur.

Wel een elektrische Urus

Volgens Mohr is een volledig elektrisch platform bij ‘gebruikersgerichte auto’s’ een ander verhaal: ‘Wij denken dat er vandaag al een markt is [voor] onze interpretatie van de elektrische auto.’ De technisch directeur denkt ook dat de klanten van Lamborghini niet iets willen dat ze ook bij andere fabrikanten kunnen vinden. Daar valt de Urus blijkbaar niet onder.

Lambo-baas Winkelmann maakte al eerder bekend dat de volgende Urus volledig elektrisch moet zijn. Daarnaast moet er in 2028 een ‘compleet nieuw model’ komen met vier zitplaatsen die ‘misschien ook hoog van de grond staat’. Dit zei Winkelmann vorig jaar tegenover Autocar. Als hij hoog op zijn pootjes staat, wordt het waarschijnlijk geen reïncarnatie van de Lamborghini Espada.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)