
Nee, Litchfield is niet die Eurodance-zangeres die in de jaren negentig allerlei blije hitjes had. Het is wél een Britse tuner die nogal veel pk’s uit toch al potente auto’s weet te toveren. Denk aan een Audi RS 6 en een Toyota Supra, maar ook aan de vederlichte Nissan GT-R met 1.100 pk die een paar jaar terug de Nürburgring aanviel. Ook aan Porsches sleutelden ze al eerder. Maar deze nieuwste Litchfield 911 is in het bijzonder het vermelden waard. Omdat ie Turbo-kracht levert voor een niet-Turbo-prijs.
Wat dacht je van 590 pk uit je standaard 992 Carrera of Carrera S? Dat is meer vermogen dan de 911 Turbo S van de vorige generatie levert. En dat allemaal dankzij een stiekeme ECU-remap – er komt geen steeksleutel aan te pas. Zo haal je dus zomaar even ruim 200 extra pk’s uit de 3,0-liter zescilinder boxermotor. Ah, de wonderen van turbo’s.
Ook het koppel neemt toe – met 120 Nm, tot 650 Nm. Wel verloopt de koppelkromme anders, minder vlak, met een meer piekend karakter bij hoge toeren. Voor het uitlaatsysteem van de Litchfield 911 werkte de tuner samen met Remus en Akrapovic. Iets met meer power én meer geluid.
Wat kost een Litchfield 911?
Bizar weinig eigenlijk. Na de initieel prijzige aanschaf van een 911, dan. Als je bedenkt dat je al zo’n 500 euro verder bent als je het mapje van de handleiding van je nieuwe Porsche in koolstofvezel laat afwerken, is 1.300 euro voor een opvoersessie van meer dan 200 pk een schijntje. Vooral ook omdat je het rijkarakter van de Porsche er niet mee aantast. Je maakt ‘m alleen sneller, veel sneller. Mocht je een nieuwe 911 hebben staan, mogen we dan voorstellen dat je ‘m langs Litchfield stuurt?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Litchfield Toyota GR Yaris groeit naar 305 pk

Litchfield Toyota Supra doet 425 pk

Honda NSX vs Litchfield GT-R

Litchfield Porsche 911 T

Litchfield Alpine A110 is listchtig

Audi RS 3 door Litchfield is een koopje

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?
