
Nee, Litchfield is niet die Eurodance-zangeres die in de jaren negentig allerlei blije hitjes had. Het is wél een Britse tuner die nogal veel pk’s uit toch al potente auto’s weet te toveren. Denk aan een Audi RS 6 en een Toyota Supra, maar ook aan de vederlichte Nissan GT-R met 1.100 pk die een paar jaar terug de Nürburgring aanviel. Ook aan Porsches sleutelden ze al eerder. Maar deze nieuwste Litchfield 911 is in het bijzonder het vermelden waard. Omdat ie Turbo-kracht levert voor een niet-Turbo-prijs.
Wat dacht je van 590 pk uit je standaard 992 Carrera of Carrera S? Dat is meer vermogen dan de 911 Turbo S van de vorige generatie levert. En dat allemaal dankzij een stiekeme ECU-remap – er komt geen steeksleutel aan te pas. Zo haal je dus zomaar even ruim 200 extra pk’s uit de 3,0-liter zescilinder boxermotor. Ah, de wonderen van turbo’s.
Ook het koppel neemt toe – met 120 Nm, tot 650 Nm. Wel verloopt de koppelkromme anders, minder vlak, met een meer piekend karakter bij hoge toeren. Voor het uitlaatsysteem van de Litchfield 911 werkte de tuner samen met Remus en Akrapovic. Iets met meer power én meer geluid.
Wat kost een Litchfield 911?
Bizar weinig eigenlijk. Na de initieel prijzige aanschaf van een 911, dan. Als je bedenkt dat je al zo’n 500 euro verder bent als je het mapje van de handleiding van je nieuwe Porsche in koolstofvezel laat afwerken, is 1.300 euro voor een opvoersessie van meer dan 200 pk een schijntje. Vooral ook omdat je het rijkarakter van de Porsche er niet mee aantast. Je maakt ‘m alleen sneller, veel sneller. Mocht je een nieuwe 911 hebben staan, mogen we dan voorstellen dat je ‘m langs Litchfield stuurt?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Litchfield Toyota GR Yaris groeit naar 305 pk

Litchfield Toyota Supra doet 425 pk

Honda NSX vs Litchfield GT-R

Litchfield Porsche 911 T

Litchfield Alpine A110 is listchtig

Audi RS 3 door Litchfield is een koopje

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
