Nee, Litchfield is niet die Eurodance-zangeres die in de jaren negentig allerlei blije hitjes had. Het is wél een Britse tuner die nogal veel pk’s uit toch al potente auto’s weet te toveren. Denk aan een Audi RS 6 en een Toyota Supra, maar ook aan de vederlichte Nissan GT-R met 1.100 pk die een paar jaar terug de Nürburgring aanviel. Ook aan Porsches sleutelden ze al eerder. Maar deze nieuwste Litchfield 911 is in het bijzonder het vermelden waard. Omdat ie Turbo-kracht levert voor een niet-Turbo-prijs.

Wat dacht je van 590 pk uit je standaard 992 Carrera of Carrera S? Dat is meer vermogen dan de 911 Turbo S van de vorige generatie levert. En dat allemaal dankzij een stiekeme ECU-remap – er komt geen steeksleutel aan te pas. Zo haal je dus zomaar even ruim 200 extra pk’s uit de 3,0-liter zescilinder boxermotor. Ah, de wonderen van turbo’s.

Ook het koppel neemt toe – met 120 Nm, tot 650 Nm. Wel verloopt de koppelkromme anders, minder vlak, met een meer piekend karakter bij hoge toeren. Voor het uitlaatsysteem van de Litchfield 911 werkte de tuner samen met Remus en Akrapovic. Iets met meer power én meer geluid.

Wat kost een Litchfield 911?

Bizar weinig eigenlijk. Na de initieel prijzige aanschaf van een 911, dan. Als je bedenkt dat je al zo’n 500 euro verder bent als je het mapje van de handleiding van je nieuwe Porsche in koolstofvezel laat afwerken, is 1.300 euro voor een opvoersessie van meer dan 200 pk een schijntje. Vooral ook omdat je het rijkarakter van de Porsche er niet mee aantast. Je maakt ‘m alleen sneller, veel sneller. Mocht je een nieuwe 911 hebben staan, mogen we dan voorstellen dat je ‘m langs Litchfield stuurt?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)