
Meer power maakt iedereen blij. Of je de nieuwe Toyota Supra nu geweldig vindt, haat of simpelweg niet snapt waar alle heisa om is. Daarom dubbel goed nieuws: de Toyota Supra is krachtiger dan opgegeven én Litchfield doet er een schep bovenop.
Volgens de rollerbank van Litchfield ligt het vermogen van de Supra vanuit de fabriek eerder op 375 pk dan de opgegeven 340 pk. Dat verklaart ook waarom de Supra de Z4 M40i klopt in een dragrace – hiervan is genoeg bewijs te vinden op YouTube.
Om zeker te zijn van een overwinning groeit het vermogen van de Litchfield Toyota Supra nog verder naar 425 pk. Het koppel stijgt van 500 naar 600 Nm. Het vermogen is een samenspel van een nieuwe ECU en een nieuwe uitlaat. Je mag zelf kiezen of je een Miltek- of Akrapovic-pijp wilt.
Litchfield monteert een betere oliekoeler die volgens de tuner de temperatuur ‘dramatisch’ omlaag brengt. Handig als je de Litchfield Toyota Supra op het circuit inzet. Daarbij krijgt de Supra verlagingsveren, een veerpootbrug en kleine zaken als een lipje voor en achter.
Betere koelkanalen staan nog op de planning van Litchfield. Toyota levert de Supra met een lading neppe luchtinlaten die volgens het automerk bedoeld zijn om eruit te halen als je de auto meer vermogen geeft. Litchfield neemt de garantie van Toyota over als je kiest voor hun nieuwe software.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Toyota Supra schakelt bij met handbak

De Supra GT4 50 Edition is een raceauto, maar Toyota wil niet dat ermee geracet wordt

Zo klinkt het als je 96 fluitjes op je uitlaat monteert

Widebody Toyota Supra A90 wil liever geen BMW genoemd worden

Deze 21 Toyota Supra’s gaan uit elkaar

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Kerel filmt vanbinnen hoe zijn auto geraakt wordt door bliksem

De Toyota DMT was in 2001 al de oplossing voor de woningnood en thuiswerken

Toyota Supra schakelt bij met handbak

Litchfield Toyota GR Yaris groeit naar 305 pk

Litchfield 911 doet het met 590 pk

Honda NSX vs Litchfield GT-R

Litchfield Porsche 911 T

Litchfield Alpine A110 is listchtig

Audi RS 3 door Litchfield is een koopje

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

Kooptip: een verhoogde Mazda MX-5 voor een aardig prijsje

De Civic van een van de eerste automemes ooit is teruggevonden

Grote JDM-droomcollectie met dubieus verleden in de veiling

Waarom er een elektrische Nissan GT-R komt en geen hybride

Mazda CX-60: 1e rij-indruk

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Deze TAW 70/SS lijkt een auto uit GTA, maar heeft wel mooi eventjes 1.500 pk

De elektrische Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance kan een nieuwe raceklasse vormen

Lamborghini Gallardo Superleggera crasht op Peugeot 107 op de A16

Kooptip: een verhoogde Mazda MX-5 voor een aardig prijsje

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

Danny DDC says at 3 augustus 2019:
Heb zelf de Gtti en GTi-R gehad van genoemd lijstje, mis nog de Corolla Coupe AE86 en Mitsubishi Colt Turbo ’84 (beide ook gehad).
Zoveel lol gehad met bovenstaande auto’s vooral tegen de gevestigde Duitse orde (of Franse orde als 205 GTI-16V modellen).
En als je nu ziet wat ze waard zijn (linksgestuurde modellen)…….