Meer power maakt iedereen blij. Of je de nieuwe Toyota Supra nu geweldig vindt, haat of simpelweg niet snapt waar alle heisa om is. Daarom dubbel goed nieuws: de Toyota Supra is krachtiger dan opgegeven én Litchfield doet er een schep bovenop.
Volgens de rollerbank van Litchfield ligt het vermogen van de Supra vanuit de fabriek eerder op 375 pk dan de opgegeven 340 pk. Dat verklaart ook waarom de Supra de Z4 M40i klopt in een dragrace – hiervan is genoeg bewijs te vinden op YouTube.
Om zeker te zijn van een overwinning groeit het vermogen van de Litchfield Toyota Supra nog verder naar 425 pk. Het koppel stijgt van 500 naar 600 Nm. Het vermogen is een samenspel van een nieuwe ECU en een nieuwe uitlaat. Je mag zelf kiezen of je een Miltek- of Akrapovic-pijp wilt.
Litchfield monteert een betere oliekoeler die volgens de tuner de temperatuur ‘dramatisch’ omlaag brengt. Handig als je de Litchfield Toyota Supra op het circuit inzet. Daarbij krijgt de Supra verlagingsveren, een veerpootbrug en kleine zaken als een lipje voor en achter.
Betere koelkanalen staan nog op de planning van Litchfield. Toyota levert de Supra met een lading neppe luchtinlaten die volgens het automerk bedoeld zijn om eruit te halen als je de auto meer vermogen geeft. Litchfield neemt de garantie van Toyota over als je kiest voor hun nieuwe software.
Danny DDC heeft op 3 augustus 2019 geschreven:
Heb zelf de Gtti en GTi-R gehad van genoemd lijstje, mis nog de Corolla Coupe AE86 en Mitsubishi Colt Turbo ’84 (beide ook gehad).
Zoveel lol gehad met bovenstaande auto’s vooral tegen de gevestigde Duitse orde (of Franse orde als 205 GTI-16V modellen).
En als je nu ziet wat ze waard zijn (linksgestuurde modellen)…….