Als er één merk is dat weet hoe je goede reclames in elkaar draait, dan is het wel Volkswagen. In 2006 bewezen ze dat maar weer eens met deze geniale reclames voor de VW Golf GTI, die beter bekend staan als de ‘Unpimp ze auto’-spotjes. Het merk ronselde de beste niet-Duitse Duitse acteur, Peter Stormare, voor drie spotjes die in 2006 in Amerika werden uitgezonden ter promotie van de vijfde generatie GTI.

Elk ‘unpimp ze auto’-spotje kent dezelfde opzet: een sjonniemobiel wordt hardhandig ontpimpt, wat niets meer dan een eufemisme is voor keihard slopen. Stormare kruipt in de huid van een Duitse ingenieur en wordt bijgestaan door een vrouw die we niet anders kunnen typeren dan als een Oost-Duitse SM-meesteres die moet bijklussen bij Volkswagen. Na het slopen komt de VW Golf GTI tevoorschijn, samen met de inmiddels onsterfelijke Volkswagen ‘Vee-Dub’ gang signs.

Lolreclame: VW Golf GTI ‘unpimp ze auto’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)