
Een getunede BMW M3 kennen we inmiddels wel. Getunede BMW M3 Touring daarentegen zijn nog vrij schaars. Jazeker, de eerste compacte stationwagen van de M-divisie komt niet weg zonder gekieteld te worden door de Duitse tuner Manhart. Dankzij aanpassingen aan de ECU en een nieuwe uitlaat produceert de twinturbo zes-in-lijn nu 650 pk en 800 Nm koppel.
Zoals je kunt zien, smeert Manhart de M3 Touring ook nog even vol met een knalblauwe kleur. Daarnaast zijn er wat koolstofvezel ditjes en datjes, zoals inzetstukken in de grille en flapjes voor de wielkasten op de voorbumper. De motorkap en de splitter leent Manhart van de ietwat tegenvallende M4 CSL. De wielen meten 21 inch vóór en 21 inch bij de achterwielen.
Het beste van de Manhart BMW M3 Touring
Wat we stiekem het leukste vinden aan de BMW M3 Touring van Manhart zit in het interieur. In het dak is een ‘sterrenhemel’ in Rolls-Royce-stijl gebouwd. Net als bij een echte Rolls-Royce zijn er heel veel kleine led-lampjes gebruikt. Je kunt je voorstellen de hoeveelheid lampjes immens is in een verlengde 3-serie. Iemand al een vallende ster gespot?

Alleen als je geïnteresseerd bent in het tuningpakket van Manhart voor de BMW M3 Touring, mag je weten wat het allemaal kost. In Nederland ben je voor de auto alleen al 145.845 euro kwijt. In België kost de M3 Touring minimaal 126.075 euro. We zouden de monteurs van Manhart in ieder geval vragen om de pot verf link te laten liggen.
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Keurige instapper heeft 364 pk, per achterwiel

Manhart MH2 450 maakt de M240i beter, maar moet je niet gewoon de M2 bestellen?

Deze BMW 850i met V8-motor had de eerste M8 moeten worden

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

Je kunt nu jouw Mercedes-bedrijfsbusje laten ombouwen tot AMG door Manhart

Manhart pakt de BMW M4 Competition subtiel aan (635 pk)

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

BMW M3 Touring review: Hoe goed is ie in de sneeuw? En met honden?

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)
