Toen we de BMW M4 CSL voor het eerst onder de loep namen, merkten we dat er niet heel veel veranderd is aan de motor. De turbo’s kregen wat meer bar en er werden wat software-updates doorgevoerd, maar verder bleef hij bij het oude zes-in-lijn-recept. Dat is voor de Duitse tuner Manhart wat te lafjes. Ze geven de standaard M4 en M4 CSL nu behoorlijk wat nieuwe onderdelen.
De nieuwe M4’s krijgen ook wat optische aanpassingen. Zo is het je misschien opgevallen dat dit exemplaar wat lager op zijn wielen staat. De hoogte kun je zelf instellen met de schroefset. Daarnaast heeft hij 20-inch lichtmetalen velgen en zijn er heleboel koolstofvezel extraatjes. Tot slot zit er natuurlijk een Manhart-stickerset op die in verschillende kleuren komt. Wij zouden ook voor deze zwart-met-rode versie gaan.
Specificaties van de Manhart BMW M4 CSL
Dan de kers op de Manhart-taart. Het vermogen van de 3,0-liter zes-in-lijn met twee turbo’s stijgt van 510 pk naar 702 pk. Het koppel gaat omhoog van 650 Nm naar 880 Nm. Dit behaalt Manhart door nieuwe software. Ook het nieuwe rvs uitlaatsysteem en downpipes dragen hun steentje bij. Die laatste komen met of zonder katalysatoren. Belangrijk om te weten is dat de Manhart MH4 GTR ll geen Duitse TÜV-goedkeuring heeft. Succes dus om hem hier door de APK te krijgen.
Vanbinnen gaat het Manhart-feestje door met speciale vloermatten en een vierpuntsgordel. Om je helemaal onder te dompelen in de Manhart-sferen krijg je er ook nog een speciale helm bij. Je kunt alle upgrades los bij de tuner bestellen. Alles bij elkaar kom je uit op zo’n 37.500 euro. Oh, en dan moet je ook nog zelf een M4 of M4 CSL meenemen van respectievelijk 133.804 euro en 220.065 euro in Nederland. Dan toch maar de BMW 3.0 CSL hieronder?
Reacties