
Toen we de BMW M4 CSL voor het eerst onder de loep namen, merkten we dat er niet heel veel veranderd is aan de motor. De turbo’s kregen wat meer bar en er werden wat software-updates doorgevoerd, maar verder bleef hij bij het oude zes-in-lijn-recept. Dat is voor de Duitse tuner Manhart wat te lafjes. Ze geven de standaard M4 en M4 CSL nu behoorlijk wat nieuwe onderdelen.
De nieuwe M4’s krijgen ook wat optische aanpassingen. Zo is het je misschien opgevallen dat dit exemplaar wat lager op zijn wielen staat. De hoogte kun je zelf instellen met de schroefset. Daarnaast heeft hij 20-inch lichtmetalen velgen en zijn er heleboel koolstofvezel extraatjes. Tot slot zit er natuurlijk een Manhart-stickerset op die in verschillende kleuren komt. Wij zouden ook voor deze zwart-met-rode versie gaan.
Specificaties van de Manhart BMW M4 CSL
Dan de kers op de Manhart-taart. Het vermogen van de 3,0-liter zes-in-lijn met twee turbo’s stijgt van 510 pk naar 702 pk. Het koppel gaat omhoog van 650 Nm naar 880 Nm. Dit behaalt Manhart door nieuwe software. Ook het nieuwe rvs uitlaatsysteem en downpipes dragen hun steentje bij. Die laatste komen met of zonder katalysatoren. Belangrijk om te weten is dat de Manhart MH4 GTR ll geen Duitse TÜV-goedkeuring heeft. Succes dus om hem hier door de APK te krijgen.
Vanbinnen gaat het Manhart-feestje door met speciale vloermatten en een vierpuntsgordel. Om je helemaal onder te dompelen in de Manhart-sferen krijg je er ook nog een speciale helm bij. Je kunt alle upgrades los bij de tuner bestellen. Alles bij elkaar kom je uit op zo’n 37.500 euro. Oh, en dan moet je ook nog zelf een M4 of M4 CSL meenemen van respectievelijk 133.804 euro en 220.065 euro in Nederland. Dan toch maar de BMW 3.0 CSL hieronder?
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

VIDEO: Tuner probeert bijna 1.400 pk uit een BMW M4 te persen (en dat gaat fout)

VIDEO: Zo spuit BMW een auto in verschillende kleuren zonder hem af te plakken

Jammer? BMW neemt afscheid van de ‘angel eyes’ bij de vernieuwde M4

Manhart pakt de BMW M4 Competition subtiel aan (635 pk)

Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Keurige instapper heeft 364 pk, per achterwiel

Manhart MH2 450 maakt de M240i beter, maar moet je niet gewoon de M2 bestellen?

Deze BMW 850i met V8-motor had de eerste M8 moeten worden

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

Je kunt nu jouw Mercedes-bedrijfsbusje laten ombouwen tot AMG door Manhart

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
