
‘Manhart staat normaal gesproken voor modificaties van hoge kwaliteit voor huidige modellen van vooral BMW, maar ook andere merken’, zo is er in het persbericht te lezen. De tuner kijkt in aanloop naar de wedergeboorte van Lancia naar het verleden van het Italiaanse merk en laat zijn oog vallen op de Delta HF Integrale.
Voluit heet het project: Manhart Integrale 400. ‘De 400 geeft een indicatie van het vermogen van de auto’, zegt de tuner. Een indicatie inderdaad, want de Lancia Delta HF Integrale van Manhart haalt 375 pk. Gezien het feit dat de basisauto 200 pk heeft, is het nog steeds een respectabele vooruitgang.
Hoe is de Lancia zoveel sterker geworden?
Manhart haalt het extra vermogen tevoorschijn dankzij een mix van aanpassingen aan de soft- en hardware. De motor krijgt betere turbo’s met verbeterde spruitstukken. De 2,0-liter motor krijgt gesmede zuigers en sterkere drijfstangen. Daarnaast is er een nieuwe nokkenas en een nieuwe benzinepomp. Oh, en die dakspoiler is je misschien ook al opgevallen.
Verder is er nieuwe schroefset, luchtinlaat, radiator en ventilator plus een uitlaatsysteem met twee nieuwe uitlaatpijpen die beide een diameter hebben van 80 millimeter. de versnellingsbak met vijf versnellingen is verbeterd met onderdelen uit de Groep N-rallyklasse. De remmen komen van Brembo hebben op de vooras vier zuigers en áchter twee zuigers per kant.
Prijs van de Lancia Delta HF Integrale van Manhart
Ook het interieur gaat op de schop. Er is nu een mix van alcantara en leer. Schakelen doe je met een short-shifter. Verder is er een sportief stuur en Manharts eigen Evo-instrumentaria. De donorauto die gebruikt is, had hiervoor nog maar één eigenaar die er 57.500 kilometer mee heeft gereden. Manhart vraagt je om 129.900 euro over te maken voor de Delta HF Integrale. Liever deze of toch die van het Nederlandse Maturo?
Meer van TopGear


Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Twee elektrische Lancia Delta Evo’s branden helemaal uit

Deze Lancia Delta Evo-rallyauto is volledig elektrisch (0-100 in 1,8 s)

Rallylegende Juha Kankkunen over zijn liefde voor de Lancia Delta

Dit Nederlandse bedrijf verkoopt volledig vernieuwde Lancia Delta’s met 400 pk

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Deze Kimera K39 is een ode aan een rally-Lancia en doet mee aan Pikes Peak in 2025

Lancia is nu echt terug: Hoe rijdt de nieuwe Ypsilon? (review)

Lancia onthult de extra snelle Lancia HF met 240 pk (en kondigt Delta HF aan)

Lancia wil terug in de rallysport, maar wel onder één voorwaarde

Waarom Lancia een olifantje als logo gebruikt voor het nieuwe performancelabel

VIDEO: Geniet van deze geweldige WRC-onboard op een smal zandweggetje

Lancia onthult de extra snelle Lancia HF met 240 pk (en kondigt Delta HF aan)

VIDEO: Luister hoe de vijfcilinder van de Audi Sport Quattro in een tunnel klinkt

Aan deze betaalbare rally in Afrika mag je alleen meedoen met een oude Renault Twingo

VIDEO: Deze Ford Fiesta ST heeft een Volvo-vijfcilinder met 1.000 pk

Lancia wil terug in de rallysport, maar wel onder één voorwaarde

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken
