‘Manhart staat normaal gesproken voor modificaties van hoge kwaliteit voor huidige modellen van vooral BMW, maar ook andere merken’, zo is er in het persbericht te lezen. De tuner kijkt in aanloop naar de wedergeboorte van Lancia naar het verleden van het Italiaanse merk en laat zijn oog vallen op de Delta HF Integrale.

Voluit heet het project: Manhart Integrale 400. ‘De 400 geeft een indicatie van het vermogen van de auto’, zegt de tuner. Een indicatie inderdaad, want de Lancia Delta HF Integrale van Manhart haalt 375 pk. Gezien het feit dat de basisauto 200 pk heeft, is het nog steeds een respectabele vooruitgang.

Hoe is de Lancia zoveel sterker geworden?

Manhart haalt het extra vermogen tevoorschijn dankzij een mix van aanpassingen aan de soft- en hardware. De motor krijgt betere turbo’s met verbeterde spruitstukken. De 2,0-liter motor krijgt gesmede zuigers en sterkere drijfstangen. Daarnaast is er een nieuwe nokkenas en een nieuwe benzinepomp. Oh, en die dakspoiler is je misschien ook al opgevallen.

Verder is er nieuwe schroefset, luchtinlaat, radiator en ventilator plus een uitlaatsysteem met twee nieuwe uitlaatpijpen die beide een diameter hebben van 80 millimeter. de versnellingsbak met vijf versnellingen is verbeterd met onderdelen uit de Groep N-rallyklasse. De remmen komen van Brembo hebben op de vooras vier zuigers en áchter twee zuigers per kant.

Prijs van de Lancia Delta HF Integrale van Manhart

Ook het interieur gaat op de schop. Er is nu een mix van alcantara en leer. Schakelen doe je met een short-shifter. Verder is er een sportief stuur en Manharts eigen Evo-instrumentaria. De donorauto die gebruikt is, had hiervoor nog maar één eigenaar die er 57.500 kilometer mee heeft gereden. Manhart vraagt je om 129.900 euro over te maken voor de Delta HF Integrale. Liever deze of toch die van het Nederlandse Maturo?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)