Het grootste compliment dat je kunt geven aan een creatie van Mansory? ‘Het kan erger.’ En in het geval van deze Audi RS 6 kan het zeker erger. Misschien omdat de powerstation van zichzelf al vrij uitgesproken is, of omdat we creaties als de RS 6 DTM gewend zijn. Of gewoon omdat Mansory zich voor de verandering inhield. Ze hebben overigens in het verleden genoeg andere auto’s verziekt voor de Autosalon van Genève, dus ze compenseren ruimschoots.
Het scheelt ook dat Mansory bijvoorbeeld geen bumpers vervangt, maar enkel onderdelen toevoegt. Zo is de splitter met opstaande winglets nieuw, net als de diffuser met dezelfde opstaande randjes. De zijskirts en de uitlaten zaten ook niet eerder op de auto. Mansory accentueert de RS 6 met een oranje streep over de lengte en om alle randen van de nieuwe delen. De tuner kan het niet laten om twee spoilers te plaatsen, eentje onder aan de achterruit en eentje erbovenop.
Meer vermogen voor de Mansory Audi RS 6
Onder de nieuwe motorkap van de Mansory Audi RS 6 ligt dezelfde 4,0-liter V8, maar dan met meer vermogen. Het vermogen groeit van 600 naar 730 pk en het koppel bereikt de 1.000 Nm. De 0-100-tijd is nu 3,2 seconden. Het interieur krijgt een klap van de alcantara-hamer. Maar ook daarop kunnen we, op het stuur na, niet eens iets tegen hebben. Misschien wel even de Mansory-badges achterwege laten, want het is als het dragen van vrouwenondergoed – prima dat je een string fijn vindt zitten, maar niet iedereen hoeft het te weten.
Joost heeft op 5 maart 2020 geschreven:
Strings zijn er ook voor mannen. Maar ja, verder moet je van dit soort auto’s houden wil je het mooi vinden. Hoe vaak heb je die snelle acceleratie nodig? Die oranje strepen? Misschien iets voor het Koninklijk huis.
Remon heeft op 5 maart 2020 geschreven:
Uh bij elk stoplicht?