
De mooiste supersedan van het moment gaat nu nog harder van zijn plek dankzij de Duitse tuner Novitec Tridente. Die geeft de Quattroporte maar liefst 590 pk en 572 Nm mee. Handig als je toevallig op een industrieterrein een race houdt tegen een Porsche Panamera en Aston Martin Rapide.
In combinatie met de zestraps automaat sprint de Novitec Maserati in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Na slechts 14,9 seconden wordt de 200 aangetikt, en de acceleratie stopt pas bij 295 km/u.
De extra powerrr wordt bereikt door de toevoeging van een dikke compressor, die zowel op de Quattroporte S als de Sport GT S gemonteerd kan worden. Een intercooler, een nieuw inlaatspruitstuk, grotere injectoren en nieuwe motorelektronica zorgen dat alles naar behoren blijft werken.
Het onderstel werd aangepast, waardoor zaken als demping en rijhoogte nu volledig instelbaar zijn. Omdat je best mag zien dat er iets bijzonders voorbijrijdt, monteerde Novitec tevens een stel nieuwe 21-inch velgen en een koolstofvezel achterspoiler. Desgewenst kun je ook het interieur compleet aanpassen naar je leer-en-alcantara-wensen.
Prijzen beginnen bij slechts 19.900 euro. Exclusief Quattroporte, dat wel.
Meer van TopGear


Tweedehands premiumauto? Met deze drie ga je (relatief) betaalbaar op chic

Maserati Quattroporte Trofeo

Maserati Quattroporte Trofeo: 1e rij-indruk

Maserati Quattroporte S Q4 GranSport

Maserati Ghibli Trofeo komt supersedans pesten

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
