
Als je een drol polijst, is het nog altijd een drol. Maar wat als je een diamant probeert te polijsten? Grote kans dat je ‘m dan ook verpest. Toch zijn er dappere tuners, zoals Pogea Racing, die zich aan een Maserati GranCabrio durven te wagen. En het resultaat? Dat valt alles mee. Het glimt allemaal net wat harder.
Meer vermogen
Te beginnen bij de motor. Die is (gelukkig) atmosferisch en valt (helaas) niet enorm op te pompen. Het vermogen van de 4,7-liter V8 groeit van 460 pk en 520 Nm koppel naar een fijne 477 pk en 533 Nm koppel. De topsnelheid van de GranCabrio zou nu liggen op 305 km/u. Een aangepaste ophanging zorgt voor een verlaging van de rijhoogte van 40 millimeter.
De Maserati rijdt nu op 21-inch wielen van Pogea, die een stuk lichter moeten zijn. Hoeveel lichter zeggen ze niet exact. Deze gewichtsreductie ‘verbetert merkbaar zowel de wegligging, als de acceleratie en remprestaties’, aldus Pogea. Dat is de magie van onafgeveerde massa.
Ook het interieur kan op verzoek van de klant aangepast worden door Pogea Racing. Nu moet je hier vooral denken aan heel veel koolstofvezel en op maat gemaakte stukken leer met mooie stiksels. Al deze opties zijn overigens ook beschikbaar op de coupé-versie, de Maserati GranTurismo.
We zijn blij dat we er niet mee hoeven te rijden, want de bumper scheurt al als je naar een drempel kijkt. Daar merk je op de foto’s gelukkig niets van. Best geslaagd, niet?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Mercedes-AMG CLS 63 Shooting Brake door Pogea (742 pk!)

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

Nederlandse Alfa Romeo Giulia Q flink aangepakt

Ferrari 488 GTB ’FPlus Corsa’ is sterker dan de Pista

Pogea Racing Ares 500 doet 404 pk

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
