Matzwarte Mack is een intimiderende verschijning

Een samenwerking van Mack en Driza-Bone

Foto('s): Mack / Driza-BoneDriza-Bone Mack Super-Liner
Foto('s): Mack / Driza-BoneDriza-Bone Mack Super-Liner
Foto('s): Mack / Driza-BoneDriza-Bone Mack Super-Liner
Foto('s): Mack / Driza-BoneDriza-Bone Mack Super-Liner
Foto('s): Mack / Driza-BoneDriza-Bone Mack Super-Liner
Driza-Bone Mack Super-Liner
Driza-Bone Mack Super-Liner
Driza-Bone Mack Super-Liner
Driza-Bone Mack Super-Liner
Driza-Bone Mack Super-Liner

Bij het lezen van de naam Driza-Bone dachten wij ook dat het het verloren lid van Bone Thugs-N-Harmony was dat een samenwerking was aangegaan met vrachtwagenmerk Mack. Maar Driza-Bone is blijkbaar een Australisch kledingmerk, dat vooral cowboy-achtige spulletjes maakt. Zowel het kledingmerk als het vrachtwagenmerk focussen zich naar eigen zeggen op spullen voor barre omstandigheden en daarom gaan ze een samenwerking aan. Driza-Bone en Mack hebben een Super-Liner omgetoverd tot de matzwarte verschijning die je hier ziet.

De gele accenten komen van de huisstijl van het kledingmerk. Naast de lak en de pinstriping is de vrachtwagen standaard, al zal niemand klagen over een tekort aan vermogen. De 16-liter zes-in-lijn dieselmotor in de matzwarte Mack Super-Liner produceert 685 pk en 3.100 Nm. Het is volgens Mack de krachtigste motor die je in Australië in een vrachtwagen kunt krijgen, maar het lijkt erop alsof ze inmiddels zijn ingehaald door de  Volvo FH16. Het vermogen is niet enkel om mee te pochen, want zoals je op de voorbumper kunt lezen, is deze Mack geschikt om als road train ingezet te worden.

Road trains in Australië

Omdat niet alle delen van Australië goed bereikbaar zijn per trein, maken ze down under gebruik van zogenoemde road trains. Deze vrachtwagens kunnen tot wel zes trailers trekken. Combinaties vanaf 36,5 meter vallen in die categorie en de lengte kan oplopen tot maximaal 53,5 meter. Om overduidelijke redenen mogen de lange combinaties niet in de buurt van grote steden komen. Ook als chauffeur wil je uiteraard niet met drie aanhangers het centrum van Sydney in. Deze matzwarte Mack zal echter niet snel zoveel lading moeten trekken: hij wordt vooral ingezet voor promotiedoeleinden.

Reacties
  1. Grok zegt op 26 augustus 2021 om 11:10:

    Volvo is eigenaar van Mack. De motor in de Mack is de D16 van VOLVO.

  2. Sunday zegt op 19 augustus 2021 om 17:11:

    ACE
    Advance Combat Engine

    Geen 1000 pk Scania, dan nog steeds liever een Daf

  3. Sunday zegt op 19 augustus 2021 om 17:10:

    Advance Combat Engine !!!!!!!!!

    En het bij behorende koppel, ik weet niet verder hoeveel koppel ieder heeft, zoals de oude 1000 pk Scania die je vergeten was maar als de andere 2 ook meer koppel hebben, en het chassis voor een combi van 150 tot 200 ton, heb je mogelijk een punt.

    Hoewel betrouwbaarheid ook nog een euvel is en de Scandinavische trucks hier nog wel een stuk vriezen en dat het laatste is wat daar wil in de woestijn met 0° tot 5° graden of met 50°c plus overdag

    Eens kijken want men vergeet de ace, advance combat Engine, van cummins van 1500 pk die ze gaan maken,
    Hun 1000 pk heeft al 3250 nm koppel en is 13 % zuiniger dat de leider in het classement als dus de overheid in de VS die gelijk 87 miljoen overheeft om het blok in hun pantser voertuigen te plaatsen en dat vind ik interessant van wegen de dubbele krukas en 2 zuigers die 1 cilinder bewonen en het feit dat een 2 takt weer schoner zuiniger en in verhouding met de pk-tjes ook kleiner en lichter is dan welk concurrent dan ook, ongeacht 2 takt, 4 takt, turbo, compressor, diesel, diesel-LPG, etc etc

    Een defensie block dat lichter , sterker in pk en koppel en zuiniger en schoner, en ook langer “Hoort mee te gaan” en vraag vooral hoe de huidige markt leider de markt hebben gekregen zoals kenworth, mogelijk is aanschaf prijs leider en vallen de Europese zoals Volvo, Scania, Mercedes, Daf en Renault van zelf af ………………………………………………………………………….

    • Eddy zegt op 20 augustus 2021 om 23:24:

      S770 met 3700NM

  4. Jacquesbos zegt op 19 augustus 2021 om 10:11:

    Scania 770

  5. Mac zegt op 19 augustus 2021 om 09:43:

    Leuk joh! Ik snap niet dat dit de ‘krachtigste’ van Australië is. Volvo en Scania worden daar ook verkocht en die leveren al standaard modellen met 730 (Scania) en 760 (Volvo) pk. Die zijn overigens ook gewoon hier te koop. Dus ik denk een leuke marketing stunt, zo in het mat-zwart, maar geen waarheid.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken