Kodo, zo noemt Mazda de designtaal van zijn huidige modellen. En Mazda’s kleinste hatchback is nu iets meer Kodo. Door de nieuwe neus en grille kruipt het uiterlijk van de Mazda 2-facelift dichter tegen dat van de Mazda 3. Ook zijn de koplampen vernieuwd en heeft de achterbumper een nieuwe vorm gekregen.

Vanbinnen is er ook het een en het ander veranderd. De Mazda 2-facelift brengt nieuwe dashboardbekleding, nieuwe ventilatieroosters, deurklinken en stoelen. Niet heel spannend, dat weten we. In diverse markten laat Mazda nu de dieselmotor vallen voor de Mazda 2. Hier hadden we die al niet meer in het aanbod.

In Nederland is er nog geen officiële informatie over de vernieuwde 2 vrijgegeven. Hier moesten we het doen met de 1,5-liter viercilinder met 75, 90 of 115 pk. Waarschijnlijk zal hier weinig aan veranderen, al wordt de variant met 115 pk in Engeland niet meer geleverd.

Nu ook als hybride

Om toch te zorgen dat de auto wat interessanter wordt, heeft Mazda een mild hybrid-systeem geïntroduceerd voor de 2. Deze is echter alleen geschikt voor de exemplaren met een zestraps handbak. Dankzij de elektrische ondersteuning blijft de CO2-uitstoot van de handbak tussen de 94-95 g/km. Zonder deze ondersteuning blijft hij echter achter op 118 g/km. Het is nog niet zeker of deze motorisering ook naar Nederland komt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear