
Kodo, zo noemt Mazda de designtaal van zijn huidige modellen. En Mazda’s kleinste hatchback is nu iets meer Kodo. Door de nieuwe neus en grille kruipt het uiterlijk van de Mazda 2-facelift dichter tegen dat van de Mazda 3. Ook zijn de koplampen vernieuwd en heeft de achterbumper een nieuwe vorm gekregen.
Vanbinnen is er ook het een en het ander veranderd. De Mazda 2-facelift brengt nieuwe dashboardbekleding, nieuwe ventilatieroosters, deurklinken en stoelen. Niet heel spannend, dat weten we. In diverse markten laat Mazda nu de dieselmotor vallen voor de Mazda 2. Hier hadden we die al niet meer in het aanbod.
In Nederland is er nog geen officiële informatie over de vernieuwde 2 vrijgegeven. Hier moesten we het doen met de 1,5-liter viercilinder met 75, 90 of 115 pk. Waarschijnlijk zal hier weinig aan veranderen, al wordt de variant met 115 pk in Engeland niet meer geleverd.
Nu ook als hybride
Om toch te zorgen dat de auto wat interessanter wordt, heeft Mazda een mild hybrid-systeem geïntroduceerd voor de 2. Deze is echter alleen geschikt voor de exemplaren met een zestraps handbak. Dankzij de elektrische ondersteuning blijft de CO2-uitstoot van de handbak tussen de 94-95 g/km. Zonder deze ondersteuning blijft hij echter achter op 118 g/km. Het is nog niet zeker of deze motorisering ook naar Nederland komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Leuk nieuws: ‘De volgende Mazda 2 krijgt een wankelmotor’

Mazda 2 Bio Concept is een duurzame dieselracer

Mazda 2 Hybrid lijkt verdacht op een Toyota

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

Mazda 2: 1e rij-indruk

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Mazda boekt doorbraak en komt binnenkort met de ‘ultieme verbrandingsmotor’ die extreem efficiënt is

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
