
Natuurlijk, deze video zegt niets over de auto’s en des te meer over de bestuurders. En nog meer over de vaardigheden van deze bestuurders. We posten hem omdat hij zo heerlijk benadrukt dat je soms beter snel kunt gaan in een langzame auto, dan andersom.
Soms kun je beter eerst een Suzuki Swift huren op de Nürburgring voordat je direct een snelle auto pakt. Leer eerst de baan. En leer de auto te besturen. Heb je het maximale uit een traag chassis gehaald? Ga dan opschalen.
En daarnaast is het best een aardige prestatie om met 90 pk een Ferrari 458 in te halen. Bovenal is deze video gewoon vermakelijk. De klapkoplampen omhoog na het inhalen is een leuke toevoeging.
Mazda MX-5 vernedert Ferrari op de Nürburgring
Met dank aan Mikey voor de tip!
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Je kunt nu een handbak in de Ferrari 458 Speciale laten zetten

Kijk hoe deze gasten de voorruit van een Ferrari kapotslaan met hun blote vuisten

Ferrari 458 Speciale rijdt velg kapot op betonblok langs de weg

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Mazda boekt doorbraak en komt binnenkort met de ‘ultieme verbrandingsmotor’ die extreem efficiënt is

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s hebben heel erg rare deuren (maar soms is dat best handig)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Poah: je kunt nu tijdelijk gratis een tractorrijbewijs krijgen, maar je moet wel snel zijn

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De groene Corsa zie ik de mx 5 ook voorbij steken en die is ook niet meer in beeld bij de Ferrari. Dus denk dat de Ferraririjder gewoon op zijn gemak reed om niet te crashen
Logisch, als die dure Ferrari een ongeluk krijgt wordt dat een hele dure grap, zo’n Mazda is niet veel waard, dus een ongeluk is ook qua financieën niet zo’n probleem. Waarschijnlijk heeft die mazdarijder ook veel meer ervaring op de ring en dan kun je nu eenmaal veel sneller en zijn pk’s van veel minder belang dan ervaring. Op de Ring rijden veel oude bmw’s en golfjes etc. , die vrijwel niets meer waard zijn, dus die kunnen alle risico’s nemen.
Je ziet dat als de Ferrari even gas geeft hij meteen snel uitloopt, maar in de bochten wordt het gevaarlijker, daarom laat hij uiteindelijk duidelijk de mazda passeren om niet onder druk te staan en zelf veilig ervaring op te doen.
De groene Corsa zie ik de mx 5 ook voorbij steken en die is ook niet meer in beeld bij de Ferrari. Dus denk dat de Ferraririjder gewoon op zijn gemak reed om niet te crashen