
Uit de doos is een Mazda MX-5 uit de jaren negentig niet sneller dan een Porsche 911 GT3 van welke generatie dan ook. Knoop een goed onderstel onder de Mazda, kietel de motor (bijvoorbeeld met een turbo) en zet een onbevreesde coureur achter het stuur, en je hebt een beter verhaal. Het lukt de bestuurder van deze Porsche 911 GT3 (996-generatie) met 381 pk haast niet om de kleine MX-5 voorbij te komen. Op momenten dat het wel lukt, moet hij zijn positie al snel weer inleveren.
De Porsche-bestuurder voelt zo erg de drang dat hij na een tijdje fouten begint te maken in een poging de Mazda in te halen. Nu moet gelijk gezegd worden: de Porsche loopt nauwelijks in op de Mazda op de rechte stukken, dus er is wel meer gebeurd dan een nieuw K&N-luchtfiltertje. De flinke roedel Golfjes op de baan heeft in ieder geval geen schijn van kans tegen beide auto’s.
Mazda MX-5 vs Porsche 911 GT3 op het circuit
Meer van TopGear


Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze MX-5 is nu eindelijk af en jij kunt hem ook kopen

Dit is waarom de sterkste Mazda MX-5 heel binnenkort waarschijnlijk verdwijnt

Toyota en Mazda betrapt op sjoemelen met populaire modellen, wat betekent dit voor Nederland?

De Mazda MX-5 krijgt na acht jaar een facelift (en helpt je nu driften)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

De Porsche 911 996 offroader van Kalmar is een goedkopere 911 Dakar

Deze unieke Porsche 911 Classic Club is een liefdesbrief aan de 996

Chris Harris in de Porsche-hemel

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

Restauratie van schaalmodellen is fascinerend

Bus verliest Porsche 911 op de A10

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Die miauw heeft wel nieuwe banden nodig hierna.
hij verloor heel vaak grip.
knap dat hij m recht heeft gehouden.
Die MX-5 rijder kan ook serieus rijden!!
Dat is het old school