Nog net voor kerst onthult McLaren zijn nieuwste toevoeging aan het gamma: de McLaren 720S Spider. Voor kerstavond zul je ‘m niet binnen hebben, maar je weet in ieder geval wat je op je verlanglijstje kunt schrijven.

De lichtste in zijn klasse

Het gebrek aan dak voegt 49 kilo toe aan de McLaren 720S Spider. Het totale gewicht van 1.332 kilo maakt hem nog altijd de lichtste in zijn klasse. De Ferrari 488 Spider weegt bijvoorbeeld 1.420 kilo.

Hij is marginaal langzamer dan de dichte versie

De 4,0-liter V8 met zeventrapsautomaat en achterwielaandrijving produceert nog altijd 720 pk. De 0-100-tijd is met 2,9 seconden identiek. De 0-200-sprint is gedaan in 7,9 seconden (+0,1 seconde). De topsnelheid is 341 km/u – met het dak omhoog.

De glazen achterstijlen

De achterste stijlen zijn doorzichtig. Misschien schuilt het nut in een verminderde dode hoek – maar het ziet er vooral gewoon erg cool uit. Het geeft de McLaren 720S Spider ook het idee van een Speedster of een Targa.

Topsnelheid dak omlaag

Met het dak omlaag gaat de McLaren 720S Spider 325 km/u. En dat is alsnog vrij idioot. Het dak laten zakken kost overigens slechts 11 seconden en kan tot 50 km/u. Het geluid dat het mechanisme produceert is volgens McLaren ‘gelijk aan het achtergrondgeluid in een bibliotheek’.

Nieuwe aerodynamica, die je niet ziet

De aerodynamica onder de auto is herzien om samen te werken met de nieuwe achterspoiler van de McLaren 720S Spider.

Optie voor glas en koolstofvezel in het dak

Opties zijn altijd de valkuil bij het bestellen van een nieuwe auto. Maar, bij een auto die je sowieso meer dan 300.000 euro kost, wil je wel een net glazen dakje. Dat kan in de McLaren 720S Spider. Bof jij even.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)