
Mike Flewitt, de baas van McLaren, bevestigt aan TopGear dat de aankomende McLaren Speedtail meer dan 1.000 pk produceert. De hypercar met drie zitplaatsen zal de bekende 4,0-liter V8 gebruiken. Maar een snelheidsrecord zit er niet in.
‘Het vermogen groeide van 430 pk in een GT4-auto naar ik-kan-je-niet-vertellen-hoeveel in een Speedtail. Maar het is meer dan 1.000 pk’, zegt Mike. Hij merkt op dat de motor in de P1 al een hybridehulpje had. ‘Voor de McLaren Speedtail hebben we een andere aanpak.’
De McLaren Speedtail moet harder kunnen dan 391 km/u. Maar dat is niet het belangrijkste aan deze hypercar. McLaren gaat niet Koenigsegg of Hennessey achterna. ‘We doen niet aan hardrijden om maar hard te rijden’, zegt Mike.
‘De auto is completer dan dat, en er is meer dan alleen de topsnelheid. De auto is supercomfortabel en super om in te rijden. De topsnelheid is het resultaat van de ontwikkeling van de auto. Het was nooit het doel van de auto.’ Je moet met de McLaren Speedtail in alle comfort een roadtrip van 3.500 kilometer kunnen maken. Zie het dus meer als een hyper-GT.
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
