
‘We begonnen goed, de auto is snel. Of was snel’, zegt de commentator in deze video. Dan weet je al wat er gaat gebeuren. Het gaat mis bij de beruchte Schwedenkreuz, die zelfs na de werkzaamheden niet onderschat mag worden. De Nürburgring claimt hier in enkele seconden 250.000 euro aan Mercedes-blik en -koolstofvezel.
Bij een snelheid van zo’n 190 km/u verliest de Mercedes-AMG GT R de grip op de achterwielen en haalt de achterkant de voorkant in. Achterstevoren vliegt de GT R de vangrail in met een snelheid van zo’n 100 km/u – dat is tenminste wat de snelheidmeter aangeeft, die niet ontworpen is om onder deze omstandigheden te werken. Het tempo ligt hoe dan ook hoog genoeg om de ruim 1.600 kilo zeven keer te laten tollen.
De auto landt uiteindelijk op z’n dak en de cockpit wordt een heel stuk claustrofobischer dan normaal. De inzittenden konden uitstappen en maken het goed. De uploader adviseert om altijd een helm te dragen op het circuit, zelfs in productieauto’s. Als de beelden niet overtuigend genoeg zijn: één helm raakte licht beschadigd en de andere helm was zelfs helemaal kaduuk. Dat zijn klappen die anders tegen de knar waren gekomen.
Mercedes-AMG GT R flipt zeven keer op de Nürburgring
Foto: Screenshot RatDog / YouTube
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

Mercedes presenteert de snelst accelererende AMG ooit gemaakt

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Duurste Mercedes van Nederland heeft geen voorruit

Bussink GT Speedlegend: AMG GT met halo

Mercedes-AMG GT R Black Series zonder camouflage

G-Power Mercedes-AMG GT R krijgt 215 pk extra

Mercedes-AMG GT R Roadster geeft toe aan verleiding

Mercedes-AMG GT R (achteruit) vs Renault Twizy

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Politie tikt (keurig) een auto van de weg, maar de reactie van de bestuurder is nog wel het bijzonderst

Tientallen achtergelaten Audi’s, BMW’s en Porsches worden met bulldozer opgeruimd (en met een goede reden)

Wat is de veiligste auto van dit moment? En zijn er nu nog onveilige auto’s?

Achtervolging met gestolen pakketbus eindigt lullig voor mensen die op een pakketje zaten te wachten

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Die nummerplaat P1 VLN, oh my …
Opletten heeft hier niets mee te maken. De linkerwielen raken het gras en hij laat het gas los en de wagen begint daardoor te draaien. Nu vind ik de banden die ik zie ook niet echt geschikt voor dit circuit
Zo te zien zijn het Pilot cup sport 2 R banden. Een van de betere banden die onder veel sport auto’s zit, noem porsche gt3 rs etc. zijn al meerdere records verbroken op de nordschleife met die band. gevalletje te hard op de “heuvel” en gas los terwijl hij stuurt en de auto omhoog komt door over de “heuvel” te komen.
Die auto heeft of een slechte wegligging of de bestuurder heeft niet goed opgelet als je op die positie van de baan vliegt.
Dit heeft niks te maken met de wegligging van de auto en de bestuurder neemt deze bocht (schwedenkreuz) op de juiste manier. Schwedenkreuz vind ik een van de lastigste bochten van de Nürburgring, je daalt en de bocht knikt op de racelijn. Als je weinig tot geen ervaring hebt op de Nürburgring kan je bij deze bocht beter rechts wijken van de ideale lijn en van je gaspedaal af.