
Heeft je schoonmoeders volgende Volvo echt 428 pk nodig? En moeten we te vrolijke ondernemers ongetraind op pad laten gaan in een Tesla met het vermogen van een Bugatti Veyron? Wat wij er ook van vinden, auto’s worden nou eenmaal sterker. Maar blijkbaar vindt Brabus dat de Mercedes-AMG S-klasse nog niet sterk genoeg is dus geeft de tuner de S 63 E Performance meer power.
Als je hierboven door de galerij scrollt, kijk je naar de Brabus 930 S. Van zichzelf heeft de Mercedes-AMG S 63 E Performance al 802 pk en 1.430 Nm. Het vermogen komt van een 4,0-liter twin-turbo V8 die hulp krijgt van een elektromotor. Vanuit stilstand kun je na 3,3 seconden aan de 100 km/u zitten en de snelheid doortrekken tot maximaal 250 km/u.
Specificaties van de Brabus 930 S
Na de behandeling van Brabus heb je 930 pk en 1.510 Nm onder je rechtervoet. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat nu in een tiende van een seconde sneller en de topsnelheid ligt op 290 km/u. Dat haalt de getunede S-klasse in de sportstand. Hierbij wordt meer van de V8 gevraagd, wat ook goed hoorbaar moet zijn. Heb je hem liever wat stiller, dan kun je de ‘Coming Home’-rijstand selecteren.
Brabus zou Brabus niet zijn als ze het alleen bij een behandeling aan de motor lieten. Daarom zijn er op maat gemaakte 22-inch Monoblock-wielen. Op de voorkant zijn er een koolstofvezel splitter en grotere luchtinlaten die de wind naar de radiators en remmen sturen. De flapjes op de hoeken van de voorbumper zijn er niet alleen voor het oog. Volgens Brabus begeleiden deze uitsteeksels de wind dermate dat de neus van de Mercedes minder snel omhoog komt op hoge snelheid.
Achterop vind je een koolstofvezel diffuser en er is een nieuwe sportuitlaat. In en rondom de auto zijn er meer dan genoeg Brabus-badges om je eraan te herinneren bij welke tuner deze Mercedes-AMG S-klasse is geweest. De kleur van het interieur kun je zelf kiezen, maar voor de foto’s heeft Brabus gekozen voor een lichtblauwe kleur. We zouden kunnen zeggen dat je ervan moet houden, maar dat hoeft helemaal niet.
De prijs van de Mercedes-AMG S-klasse van Brabus
Met een vanafprijs van 236.170 euro is de Mercedes-AMG S 63 E Performance al behoorlijk prijzig. Brabus verhoogt die prijs doodleuk met ruim 160.000 euro. De verkoopprijzen beginnen bij 405.000 euro exclusief belastingen. Je kunt ook je eigen standaard S 63 E naar Brabus brengen voor de opfrisser. Wat je dan betaalt, weten we niet.
2 reacties op “De Mercedes-AMG S-klasse van Brabus krijgt 930 pk en een behoorlijk prijskaartje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

Doe mij er maar eentje. Ziet er gaaf uit. Nu alleen nog een sponsor
Tja….maar dan rijd je nog steeds in een taxi.