
Heeft je schoonmoeders volgende Volvo echt 428 pk nodig? En moeten we te vrolijke ondernemers ongetraind op pad laten gaan in een Tesla met het vermogen van een Bugatti Veyron? Wat wij er ook van vinden, auto’s worden nou eenmaal sterker. Maar blijkbaar vindt Brabus dat de Mercedes-AMG S-klasse nog niet sterk genoeg is dus geeft de tuner de S 63 E Performance meer power.
Als je hierboven door de galerij scrollt, kijk je naar de Brabus 930 S. Van zichzelf heeft de Mercedes-AMG S 63 E Performance al 802 pk en 1.430 Nm. Het vermogen komt van een 4,0-liter twin-turbo V8 die hulp krijgt van een elektromotor. Vanuit stilstand kun je na 3,3 seconden aan de 100 km/u zitten en de snelheid doortrekken tot maximaal 250 km/u.
Specificaties van de Brabus 930 S
Na de behandeling van Brabus heb je 930 pk en 1.510 Nm onder je rechtervoet. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat nu in een tiende van een seconde sneller en de topsnelheid ligt op 290 km/u. Dat haalt de getunede S-klasse in de sportstand. Hierbij wordt meer van de V8 gevraagd, wat ook goed hoorbaar moet zijn. Heb je hem liever wat stiller, dan kun je de ‘Coming Home’-rijstand selecteren.
Brabus zou Brabus niet zijn als ze het alleen bij een behandeling aan de motor lieten. Daarom zijn er op maat gemaakte 22-inch Monoblock-wielen. Op de voorkant zijn er een koolstofvezel splitter en grotere luchtinlaten die de wind naar de radiators en remmen sturen. De flapjes op de hoeken van de voorbumper zijn er niet alleen voor het oog. Volgens Brabus begeleiden deze uitsteeksels de wind dermate dat de neus van de Mercedes minder snel omhoog komt op hoge snelheid.
Achterop vind je een koolstofvezel diffuser en er is een nieuwe sportuitlaat. In en rondom de auto zijn er meer dan genoeg Brabus-badges om je eraan te herinneren bij welke tuner deze Mercedes-AMG S-klasse is geweest. De kleur van het interieur kun je zelf kiezen, maar voor de foto’s heeft Brabus gekozen voor een lichtblauwe kleur. We zouden kunnen zeggen dat je ervan moet houden, maar dat hoeft helemaal niet.
De prijs van de Mercedes-AMG S-klasse van Brabus
Met een vanafprijs van 236.170 euro is de Mercedes-AMG S 63 E Performance al behoorlijk prijzig. Brabus verhoogt die prijs doodleuk met ruim 160.000 euro. De verkoopprijzen beginnen bij 405.000 euro exclusief belastingen. Je kunt ook je eigen standaard S 63 E naar Brabus brengen voor de opfrisser. Wat je dan betaalt, weten we niet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “De Mercedes-AMG S-klasse van Brabus krijgt 930 pk en een behoorlijk prijskaartje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Doe mij er maar eentje. Ziet er gaaf uit. Nu alleen nog een sponsor
Tja….maar dan rijd je nog steeds in een taxi.