
Heeft je schoonmoeders volgende Volvo echt 428 pk nodig? En moeten we te vrolijke ondernemers ongetraind op pad laten gaan in een Tesla met het vermogen van een Bugatti Veyron? Wat wij er ook van vinden, auto’s worden nou eenmaal sterker. Maar blijkbaar vindt Brabus dat de Mercedes-AMG S-klasse nog niet sterk genoeg is dus geeft de tuner de S 63 E Performance meer power.
Als je hierboven door de galerij scrollt, kijk je naar de Brabus 930 S. Van zichzelf heeft de Mercedes-AMG S 63 E Performance al 802 pk en 1.430 Nm. Het vermogen komt van een 4,0-liter twin-turbo V8 die hulp krijgt van een elektromotor. Vanuit stilstand kun je na 3,3 seconden aan de 100 km/u zitten en de snelheid doortrekken tot maximaal 250 km/u.
Specificaties van de Brabus 930 S
Na de behandeling van Brabus heb je 930 pk en 1.510 Nm onder je rechtervoet. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat nu in een tiende van een seconde sneller en de topsnelheid ligt op 290 km/u. Dat haalt de getunede S-klasse in de sportstand. Hierbij wordt meer van de V8 gevraagd, wat ook goed hoorbaar moet zijn. Heb je hem liever wat stiller, dan kun je de ‘Coming Home’-rijstand selecteren.
Brabus zou Brabus niet zijn als ze het alleen bij een behandeling aan de motor lieten. Daarom zijn er op maat gemaakte 22-inch Monoblock-wielen. Op de voorkant zijn er een koolstofvezel splitter en grotere luchtinlaten die de wind naar de radiators en remmen sturen. De flapjes op de hoeken van de voorbumper zijn er niet alleen voor het oog. Volgens Brabus begeleiden deze uitsteeksels de wind dermate dat de neus van de Mercedes minder snel omhoog komt op hoge snelheid.
Achterop vind je een koolstofvezel diffuser en er is een nieuwe sportuitlaat. In en rondom de auto zijn er meer dan genoeg Brabus-badges om je eraan te herinneren bij welke tuner deze Mercedes-AMG S-klasse is geweest. De kleur van het interieur kun je zelf kiezen, maar voor de foto’s heeft Brabus gekozen voor een lichtblauwe kleur. We zouden kunnen zeggen dat je ervan moet houden, maar dat hoeft helemaal niet.
De prijs van de Mercedes-AMG S-klasse van Brabus
Met een vanafprijs van 236.170 euro is de Mercedes-AMG S 63 E Performance al behoorlijk prijzig. Brabus verhoogt die prijs doodleuk met ruim 160.000 euro. De verkoopprijzen beginnen bij 405.000 euro exclusief belastingen. Je kunt ook je eigen standaard S 63 E naar Brabus brengen voor de opfrisser. Wat je dan betaalt, weten we niet.
2 reacties op “De Mercedes-AMG S-klasse van Brabus krijgt 930 pk en een behoorlijk prijskaartje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Doe mij er maar eentje. Ziet er gaaf uit. Nu alleen nog een sponsor
Tja….maar dan rijd je nog steeds in een taxi.