
Na een korrelige ingescande brochure kunnen we je nu de nieuwe M-klasse in al zijn haarscherpe glorie laten zien. De nieuwe SUV wordt op de autoshow van Frankfurt in september voor het eerst aan het grote publiek getoond, waarna hij al snel bij de dealers zal verschijnen.
De nieuwe ML is wat groter dan zijn voorganger, maar houdt het met een lengte van 4,80 meter nog redelijk binnen de perken. De wielbasis bleef met 2,92 meter overigens hetzelfde. Groot nieuws is er vooral op motorisch gebied in de vorm van de ML 250 BlueTec. In deze vorm heeft de M-klasse een 2,1-liter grote viercilinder aan boord met 204 pk. Echt heel hard zal hij er niet mee gaan, maar kijk eens naar het verbruik: 6,0 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 158 g/km. Ongelooflijke cijfers voor zo’n kolos. Leuk nieuws voor de milieufreaks is dat er ook nog een extra zuinige hybrideversie komt die gebruik zal maken van deze motor.
Wil je zoals wij altijd meer poweeeer, dan zijn er nog de ML 350 CDI met 256 pk, en de ML 350 BlueEfficiency met een 306 pk sterke benzine-V6. Ongetwijfeld komt er ook nog een ML 500, maar voor nu spreekt Mercedes eerst en vooral van een nieuwe ML 63 AMG. Deze krijgt een 5,5-liter biturbo V8 met 544 pk toebediend. Lekkere hapjes.
Meer van TopGear


Mercedes ML350 BlueTec 4Matic

Mercedes ML63 AMG

Autotest: Mercedes ML 250 BlueTec 4Matic

Mercedes ML63 AMG is terug en bruut

Drup drup: Mercedes M-klasse

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter
