
Na een korte afwezigheid is de aanduiding ‘ML63 AMG’ binnenkort weer in de Mercedes-prijslijsten terug te vinden. Op de autoshow van Los Angeles toont het merk de nieuwste AMG-SUV, die gretig gebruik maakt van de nieuwe 5,5-liter biturbo V8-motor die tegenwoordig in de meeste AMG’s is terug te vinden. De specs: 525 pk, 700 Nm, een acceleratiesprintje van 0 naar 100 km/u in 4,8 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Grrr.
Of het sneller kan? Natuurlijk: dan bestel je gewoon een AMG Performance Pack, goed voor 557 pk, 760 Nm, 270 km/u, rode remklauwen en een koolstofvezel afdekkapje op je motorblok. Natuurlijk wordt al het geweld richting allevier de wielen gestuurd middels de zeventraps AMG Speedshift-transmissie, en behelst de ML alle mogelijke tastbare én elektronische oplossingen om het geheel niet als een ongecontroleerd zwabberende zeecontainer te laten aanvoelen. Oh, en de cijfers voor de milieumensjes: 276 g/km en 11,8 l/100 km. Dat klinkt als veel, maar het is nog niet eens zo lang geleden dat doorsnee familiesedannetjes met moeite onder dat soort waarden kwamen.
Volgend voorjaar mogen we de ML63 op onze wegen verwelkomen. Als iemand tenminste de bijbehorende CO2-taks wil ophoesten.
Meer van TopGear


Mercedes ML350 BlueTec 4Matic

Mercedes ML63 AMG

Autotest: Mercedes ML 250 BlueTec 4Matic

Mercedes M-klasse in vol ornaat

Drup drup: Mercedes M-klasse

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter
