Duitsers vragen om een maximumsnelheid in te voeren op de Autobahn is als Nederlanders vragen of ze voortaan niet meer ongevraagd tafels willen verplaatsen op een terras. Het zit gewoon te diepgeworteld in de cultuur. Tenminste, dat zou je denken. Want het blijkt dat het merendeel van de Duitsers het prima vindt om voortaan 130 km/u te rijden op de snelweg.

Het Duitse Bild deed onderzoek naar wat de Duitsers willen doen om klimaatverandering tegen te gaan. Zo wil 40 procent van de Duitsers best iets meer betalen voor de peut als dat helpt en 39 procent zou best willen overstappen op een elektrische auto. Ook opvallend: 41 procent van de mensen wil best 100 euro per maand extra betalen als dit zou helpen tegen klimaatverandering.

‘Merendeel Duitsers wil een maximumsnelheid op de Autobahn’

Van alle ondervraagden wil dus 57 procent de onbegrensde Autobahn loslaten voor een maximumsnelheid van 130 km/u, als dat beter zou zijn voor Moedertje Aarde. Hoe het ook gaat lopen in Duitsland, een invoering van 130 km/u zal nog wel even duren. Maar misschien toch maar even gaan plannen als je ooit nog van plan was om de topsnelheid van je auto te testen.

Reacties

  • Johann heeft op 23 juli 2024 geschreven:

    Geloof er niets van. Duitsers zouden blijven zijn als ze 130 konden rijden. Meestal staan ze in de file bij een Baustelle waar niemand werkt.

    Reageer
  • Chris heeft op 15 augustus 2023 geschreven:

    In Duitsland slaat de vergrijzing blijkbaar ook toe. Opa wil niet meer zo snel. Maar of de rest zich daaraan wil aanpassen?

    Ik betwijfel het. Gisteren in Duitsland buiten gegeten, langs een redelijk drukke provincieweg en het viel mij dat je daar veel meer auto’s hebt met sterke motoren dan in NL, die eigenaars hebben echt geen zin om met 130 over de autobahn te sukkelen.

    Reageer
  • Jacxo heeft op 12 augustus 2023 geschreven:

    Wat een nonsens. Er is al onderzocht dat een max snelheid van 130 helemaal niks gaat helpen op de autobahn omdat de gemiddelde snelheid overdag rond de 110 ligt en savonds rond de 120/125. Zelfs al zou de uitstoot van alle Duitse auto’s met 20% verminderen zorgt dit voor een uitstoot mindering van weg en transport voor minder als 1%, laat staan hoe klein dat getal word als je alle andere sectoren er naast legt.

    Ja we moeten wat doen. Maar ga eerst de vuilstes aanpakken. In plaats van ev subsidie kan je ook omruilsubsidie gaan geven aan mensen met een zeer vervuilende auto. Geef die 5000 bovenop de dagwaarde en heel wat mensen zullen een schonere occasion halen. Mensen die niet veel te besteden hebben rijden vaak in de meer vervuilende auto’s simpelweg omdat ze een schonere en zuinigere niet kunnen betalen

    Reageer
  • Onzin heeft op 12 augustus 2023 geschreven:

    Zo’n dikke onzin. Ik woon en werk al een aantal jaar in Duitsland. Net als in Nederland betaald men zich al blauw aan alles, het normale leven steeds meer onbetaalbaar. En de problemen worden steeds groter en vooruitgeschoven. Het is gwn een kopie van Nederland. Heeft alles te maken met een democratie systeem die niet meer werkt voor de burger maar voor het systeem zelf.

    Reageer
  • Lars heeft op 12 augustus 2023 geschreven:

    Dit klinkt mij meer in de oren als een of ander progressief links blad die kosten wat het kost voet aan de grond proberen te krijgen in Duitsland.

    Reageer
  • Rocco heeft op 11 augustus 2023 geschreven:

    De Bild is net de prive in nl.
    Ik woon en werk al meer dan 10 jaar in Duitsland.
    En bijna niemand wil hier 130 kmh gaan rijden en betalen al helemaal niet

    • Stan heeft op 11 augustus 2023 geschreven:

      šŸ‘

      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear