
Nieuws onder de noemer ‘kon je op wachten’. Een paar weken terug verklapte een aantal Britse autodealers dat er een extra hete MG 4 zat aan te komen. De naam zou de MG 4 XPower zijn met een 0-100-tijd van 3,8 seconden, 435 pk en een prijskaartje van 36.496 pond (ongeveer 42.500 euro). Die cijfertjes blijken te kloppen. Vandaag maakt MG de MG 4 XPower officieel bekend.
De MG 4 XPower is de krachtigste auto van merk ooit. De motor op de achteras heeft iets meer power dan die vooraan. Het bedrijf zegt ook dat de auto ‘hyper hatch rivaliserende performance’ brengt. En ze zitten er niet naast. Naast vierwielaandrijving heeft de auto ook launchcontrol om naar de 0-100-tijd van minder dan 4 seconden te komen.
Dankzij een systeem dat ‘Dynamic Cornering Control’ heet, zou de XPower goed bochtjes om moeten gaan. Er is een elektronisch sperdifferentieel en torque vectoring op alle wielen. Ook is er een nieuwe ophanging met veren en dempers die 25 procent stijver zijn dan de standaard MG 4. Er zijn nieuwe anti-rollsbars en betere remmen die opnieuw ingesteld zijn voor regeneratief remmen.
Prijs van de MG 4 XPower
Best een dikke uitrusting voor een hatchback, toch? Ondanks al die spulletjes begint de vraagprijs in het Verenigd Koninkrijk bij 36.495 pond (nog steeds ongeveer 42.500 euro). We hebben de Nederlandse importeur van MG gevraagd of de XPower ook naar hier komt en wat hij gaat kosten. Zodra we het antwoord hebben, updaten we dit bericht.
We kunnen uiteraard wel een inschatting maken. In het VK heten de uitvoeringen ‘SE’, ‘SE Long Range’ en ‘Throphy Long Range’. Die laatste is het topmodel. Daar betaal je omgerekend ongeveer 38.000 euro voor in het Verenigd Koninkrijk. Daarmee is de XPower dus zo’n 5.500 euro duurder in het VK dan de Throphy Long Range.
Ons topmodel is de Luxury en die kost hier 37.785 euro. Dat zou dus betekenen dat de prijs van de XPower in Nederland ongeveer uit moet komen op 43.285 euro. Maar pin ons er niet op vast. Waar je wel zeker van kan zijn, is dat dat de XPower te bestellen is in een nieuwe versie van de kleur ‘Racing Green’. Dat kunnen de fans van het oude MG vast appreciëren.
4 reacties op “Deze MG 4 XPower is een ‘hyper hatch’ voor een gunstige prijs”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


MG 4 Trophy review: Een prima auto, zolang hij niet te duur is

MG 4 XPower review: De minst hete hot hatchback waar we ooit in reden

Kia Niro EV vs MG 4: Welke is de beste EV voor elke dag?

MG 4 Electric Standard review: Is de instap-MG het geld waard?

MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Dit zijn 15 cabrio’s met vierwielaandrijving (voor de wintersport?)

Is de elektrische MG Cyberster beter dan de Duitse BMW Z4?

Dit zijn de vier goedkoopste cabrio’s van Nederland

De MG 3 Hybrid is goedkoper en krachtiger dan de rest, hoe rijdt het dan? (review)

Heeft de elektrische MG 4 XPower iets gemeen met de oude MG XPower SV-R?

VIDEO: Rijden in de MG Cyberster

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Hyperlelijk?
Hyperonbetrouwbaar?
Hyperfout om in een auto uit China te rijden?
Hyperslecht weggedrag?
Het wordt niet echt duidelijk in dit artikel.
Suggestie als aanvulling:
Hiermee kan je hyperveel spioneren omdat de Chinese geheime dienst alles uitleest inclusief camera en GPS.
Hiermee kan je hyperveel Oeigoeren heel snel naar het concentratiekamo vervoeren. Vinden ze bij de communistische partij ook hyperfijn.
Fijn dat ie zo snel is want dan hoef je er minder lang naar te kijken. Wat. Is. Die. Lelijk.
Hoeveel geld krijgen jullie betaald om deze Chinese troep te promoten?