
MINI doet al maanden erg zijn best om beeldmateriaal van de nieuwe Clubman te lekken. Nu zijn eindelijk de eerste officiële foto’s vrijgegeven, plus wat summiere informatie over de specificaties.
De meeste informatie gaat echter niet verder dan wat we op de foto’s kunnen zien. De Clubman heeft vijf portieren, maar niet helemaal op de plekken waar je ze zou verwachten. Behalve de twee voorportieren is er aan de rechterkant een klein achterportier – dat overigens verkeerdom opent. En de achterkant telt twee portieren die verticaal openen. Inderdaad, net als de kleine Mini stationwagen van vroeger.
Er komt naar verluidt een Clubman Cooper S met een 1,6 liter turbomotor met 175 pk. Het instapmodel heeft een ongeblazen 1,6 liter motor met een vermogen van 120 pk. En speciaal voor ons Europeanen komt ook de bekende 1,6 liter diesel onder de motorkap van de Clubman. Alle motoren worden gecombineerd met een handgeschakelde zesbak, of een optionele zestraps automaat.
Meer van TopGear


Durf jij een Mini Cooper S te kopen die al 80.000 kilometer (!) geleden een beurtje moest?

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Mini Recharged: een elektrische klassieke Mini

Mini GP3 door Minispeed

Mini met BMW-V8 is een kunstwerkje

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
