Een elektrische klassieke Mini? Geen enkel probleem, daar zijn er nogal wat van. Zo kun je voor net geen 100.000 euro eentje bij het bedrijfje Swind E halen of eentje voor ongeveer een kwart van die prijs bij LEC. Liever iets officiëler? Dan hebben we goed nieuws: Mini gaat nu zelf de klassieke stadsauto ombouwen. Ze noemen het de Mini Recharged.

De conversie, zegt Mini, bestaat uit een reeks ‘omkeerbare’ veranderingen. Er wordt dus niets geslepen of gelast en de benzinemotor blijft veilig bij Mini voor het geval je toch weer smacht naar peut. De motor wordt vervangen door een elektromotor die een redelijke 121 pk levert, goed genoeg voor 0-100 km/u in ongeveer 9 seconden.

Het formaat van de batterij is niet bekendgemaakt, maar de actieradius van de elektrische klassieke mini ligt rond de 160 kilometer. In onze ervaring is dit ongeveer hetzelfde als de Mini Cooper SE (of gewoon Mini Electric) die je kant-en-klaar bij de dealer kunt bestellen. Wat de Mini Recharged moet gaan kosten, is nog niet bekend.

Weinig veranderingen in het interieur

Binnenin wisselt Mini het instrumentenpaneel met relevante tellers waar je bijvoorbeeld de actieradius op ziet. ‘Wat het projectteam ontwikkelt, behoudt het karakter van de klassieke Mini en stelt zijn fans in staat te genieten van volledig elektrische prestaties’, zegt Bernd Körber, hoofd van Mini. ‘Met Mini Recharged verbinden we het verleden met de toekomst van het merk.’

Kunstzinnige elektrische klassieke Mini’s in de toekomst

‘Individualiteit speelt ook een belangrijke rol bij Mini Recharged’, voegt Sebastian Beuchel, hoofd van Mini Global Brand Management toe. ‘Er zijn altijd unieke klassieke Mini-modellen gemaakt, inclusief echte kunstwerken op wielen. Daarom zijn toekomstige samenwerkingen ook gepland als onderdeel van het Mini Recharged-programma, waarmee bekende artiesten hun creativiteit kunnen uiten met speciaal ontworpen klassieke Mini-modellen.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)