Mitsuoka’s zijn de Benjamin Buttons onder de auto’s. Het zijn modellen die lijken te stammen uit het begin van vorige eeuw, maar in werkelijkheid zijn ze van rond de eeuwwisseling. Mitsuoka pakt Japanse auto’s en meet ze het automobiele equivalent van een zakhorloge, hoge hoed, lange jas en mazelen aan. Een klassieke koets en oerbetrouwbare Japanse techniek; een fijne combinatie.

De daklijn en de deuren verraden de jonge genen van deze malle Japanners. Neem bijvoorbeeld de Mitsuoka Le-Seyde. Onderhuids is het een Nissan S13 of S15. Om het nog wat ingewikkelder te maken: Mitsuoka liet zich inspireren door de Zimmer Golden Spirit. De Zimmer was weer een neoklassieker uit 1978, dus helemaal niet uit 1910. Dus eigenlijk is het een retro-auto geïnspireerd op een retro-auto. Xzibit pinkt een traantje weg van bewondering.

Mitsuoka bouwde slechts 500 exemplaren van de Le-Seyde. En als we de koetsbouwer mogen geloven, waren ze binnen no-time uitverkocht. En als het Nissan S-chassis om één ding bekend staat, is het zijn driftbaarheid. En die is ongewijzigd. Daarmee durven we de Mitsuoka Le-Seyde de gekste driftauto ooit te noemen. Of in ieder geval de gekste die we in een lange tijd gezien hebben.

Er staat trouwens een Mitsuoka Le-Seyde te koop voor 26.630 dollar.

Video: driftende Mitsuoka Le-Seyde

Reacties

  • k heeft op 21 januari 2018 geschreven:

    nu ben ik een jdm lover maar wat sommige Japanse tuners bedenken? ik snap het niet, vb ik hou van nissan honda Toyota enzv maar dan zetten sommige lui er een uitlaat op die tot boven het dak komt en leggen ze hem zo laag als een strijkijzer niet omdat het zo snel of mooi is nee het moet zo veel mogelijk janken zodat heel de stad en dus ook de politie je hoort als je auto niet over de grond schraapt hoor je er niet bij en dan heb ik het dus niet over een civicje met een japkanon want daar hou ik dus wel van

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear