
De Bugatti Chiron gaat lekker in Nederland. In anderhalf jaar deelde de RDW vier setjes gele kentekenplaten uit. En volgens de gegevens zijn alle Nederlandse Bugatti Chirons blauw. Hierbij is het vermelden waard dat de RDW kijkt naar de kleur van het achterste. Net bavianen, dus. De neus van de auto is een andere kleur.
De eerste Nederlandse Bugatti Chiron, een blauw exemplaar met een grijze neus ter waarde van 3.427.615 euro, verscheen vorig jaar in april al op onze bodem. Deze Chiron had het Nederlandse rijk een lange tijd voor zichzelf.
Tot mei dit jaar. Toen ontving nog een blauw exemplaar zijn gele platen. Volgens Finnik rekende de eigenaar slechts 2.637.500 euro af. Dat terwijl het een nieuwe auto moet zijn. Wie heeft er een optielijst?
In augustus verschenen er nog eens twee blauwe Bugatti Chirons in Nederland. Een mocht 3.542.760 euro afrekenen en de andere 3.251.755 euro. Ze werden één dag na elkaar op kenteken gezet. Overigens zijn er nog wel meer Chirons op Nederlandse bodem – deze staan echter niet op Nederlands kenteken.
Foto’s: Thomas van der Kuijl
Eén reactie op “Nederlandse Bugatti Chirons: dit werd er betaald”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Zo veel geld voor een lelijke nutteloze auto, mensen hebben geen smaak meer, gelukkig wordt de Nederlandse schatkist er wet beter van.