
De Bugatti Chiron gaat lekker in Nederland. In anderhalf jaar deelde de RDW vier setjes gele kentekenplaten uit. En volgens de gegevens zijn alle Nederlandse Bugatti Chirons blauw. Hierbij is het vermelden waard dat de RDW kijkt naar de kleur van het achterste. Net bavianen, dus. De neus van de auto is een andere kleur.
De eerste Nederlandse Bugatti Chiron, een blauw exemplaar met een grijze neus ter waarde van 3.427.615 euro, verscheen vorig jaar in april al op onze bodem. Deze Chiron had het Nederlandse rijk een lange tijd voor zichzelf.
Tot mei dit jaar. Toen ontving nog een blauw exemplaar zijn gele platen. Volgens Finnik rekende de eigenaar slechts 2.637.500 euro af. Dat terwijl het een nieuwe auto moet zijn. Wie heeft er een optielijst?
In augustus verschenen er nog eens twee blauwe Bugatti Chirons in Nederland. Een mocht 3.542.760 euro afrekenen en de andere 3.251.755 euro. Ze werden één dag na elkaar op kenteken gezet. Overigens zijn er nog wel meer Chirons op Nederlandse bodem – deze staan echter niet op Nederlands kenteken.
Foto’s: Thomas van der Kuijl
Eén reactie op “Nederlandse Bugatti Chirons: dit werd er betaald”
Laat een antwoord achter aan Crhis Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Flitsmeister gaat je vanaf nu niet meer waarschuwen voor deze (vervelende) camera’s

Zelfs binnen Europa kan het je extra geld kosten om Google Maps te gebruiken op vakantie

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

Zo veel geld voor een lelijke nutteloze auto, mensen hebben geen smaak meer, gelukkig wordt de Nederlandse schatkist er wet beter van.