
Zo even uit je hoofd, voor hoeveel denk je dat een Ferrari F40 nu te koop staan? Een slordig miljoentje? Gelijk kopen, als je voor dat geld eentje treft. Voor minder dan 2 miljoen euro ga je niet meer slagen. Dat kun je dus vergeten. Voor een fractie van de prijs scoor je deze LB-40 AZ-1, wat een soort karikatuur van de Ferrari F40 is. Hij is op basis van de Autozam AZ-1, wat min of meer een Mazda is.
Het mooie van deze kitkar is dat hij niet z’n best doet om eruit te zien als een echte Ferrari. Je bent geen patjepeeër met een neppe Rolex, maar het is meer een soort CasiOak. Dat mag je zelf even googelen. En de echte Ferrari F40 heeft geen vleugeldeuren, maar deze creatie van tuner Liberty Walk wel. Het enige jammere is dat de cabine niet ontworpen is voor lange Europeanen.
Deze LB-40 begon dus zijn leven als een AZ-1. Mazda verkocht het kleine autootje onder het submerk Autozam in de jaren ’90 in Japan. Suzuki verkocht de auto ook onder de naam Cara. Hij ging de strijd aan met de Honda Beat en de Suzuki Cappuccino. Het is een keicar met een 660-cc motor en 65 pk, dus hij is wel een tikkeltje minder krachtig dan de echte Ferrari F40.
Wat ben je kwijt voor deze LB-40?
Tegenwoordig kost een gebruikte Autozam AZ-1 minimaal 25.000 euro. Liberty Walk wil graag omgerekend zo’n 20.000 euro zien voor de bodykit, exclusief verzend- en invoerkosten. Laten we zeggen dat je voor ruim 50.000 euro in deze LB-40 stapt. Wat een hoop geld is voor een krap Japannertje uit de jaren ’90, maar aanzienlijk minder is dan een Ferrari F40. En niemand die het verschil ziet, toch?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Deze ‘Ferrari F40’ is het werk van een tuner en is daarom spotgoedkoop”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)

Ferrari F40 met 1.000 pk krijgt een bijzonder kenteken als je hem naar Nederland haalt

Ferrari F40 crasht nadat de bestuurder te veel gas geeft bij uitkomen bocht

Ferrari F40 maakt een spectaculaire selfie

Onverzekerde Ferrari F40 crasht tijdens laatste rit

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Liberty Walk werkt aan een verbouwde versie van de oude Lamborghini Countach

Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)

Liberty Walk geeft Lamborghini Urus een nieuwe bodykit

Liberty Walk verbouwt de Mitsuoka Orochi

Deze Liberty Walk-bodykit kost 157.500 euro

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Een echte F40 is zo mooi dat je hart een slagje overslaat en je je adem vanzelf even inhoudt.
Dit voertuig doet ook iets met je. Maar ik weet nog niet persé wat.
Het is op zijn minst ‘apart’.
Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik het neusje niet eens zo verkeerd vind.