
Zo even uit je hoofd, voor hoeveel denk je dat een Ferrari F40 nu te koop staan? Een slordig miljoentje? Gelijk kopen, als je voor dat geld eentje treft. Voor minder dan 2 miljoen euro ga je niet meer slagen. Dat kun je dus vergeten. Voor een fractie van de prijs scoor je deze LB-40 AZ-1, wat een soort karikatuur van de Ferrari F40 is. Hij is op basis van de Autozam AZ-1, wat min of meer een Mazda is.
Het mooie van deze kitkar is dat hij niet z’n best doet om eruit te zien als een echte Ferrari. Je bent geen patjepeeër met een neppe Rolex, maar het is meer een soort CasiOak. Dat mag je zelf even googelen. En de echte Ferrari F40 heeft geen vleugeldeuren, maar deze creatie van tuner Liberty Walk wel. Het enige jammere is dat de cabine niet ontworpen is voor lange Europeanen.
Deze LB-40 begon dus zijn leven als een AZ-1. Mazda verkocht het kleine autootje onder het submerk Autozam in de jaren ’90 in Japan. Suzuki verkocht de auto ook onder de naam Cara. Hij ging de strijd aan met de Honda Beat en de Suzuki Cappuccino. Het is een keicar met een 660-cc motor en 65 pk, dus hij is wel een tikkeltje minder krachtig dan de echte Ferrari F40.
Wat ben je kwijt voor deze LB-40?
Tegenwoordig kost een gebruikte Autozam AZ-1 minimaal 25.000 euro. Liberty Walk wil graag omgerekend zo’n 20.000 euro zien voor de bodykit, exclusief verzend- en invoerkosten. Laten we zeggen dat je voor ruim 50.000 euro in deze LB-40 stapt. Wat een hoop geld is voor een krap Japannertje uit de jaren ’90, maar aanzienlijk minder is dan een Ferrari F40. En niemand die het verschil ziet, toch?
2 reacties op “Deze ‘Ferrari F40’ is het werk van een tuner en is daarom spotgoedkoop”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)

Ferrari F40 met 1.000 pk krijgt een bijzonder kenteken als je hem naar Nederland haalt

Ferrari F40 crasht nadat de bestuurder te veel gas geeft bij uitkomen bocht

Ferrari F40 maakt een spectaculaire selfie

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Liberty Walk werkt aan een verbouwde versie van de oude Lamborghini Countach

Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)

Liberty Walk geeft Lamborghini Urus een nieuwe bodykit

Liberty Walk verbouwt de Mitsuoka Orochi

Deze Liberty Walk-bodykit kost 157.500 euro

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Een echte F40 is zo mooi dat je hart een slagje overslaat en je je adem vanzelf even inhoudt.
Dit voertuig doet ook iets met je. Maar ik weet nog niet persé wat.
Het is op zijn minst ‘apart’.
Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik het neusje niet eens zo verkeerd vind.