
BMW gaat vrolijk door met de alsmaar groter wordende nieren bij hun auto’s. Maar in tegenstelling tot de 7-serie, ziet de grille er bij de nieuwe BMW X6 niet geheel misplaatst uit. Als je al een kolossale auto hebt, kan ie de grotere nieren best hebben. Misschien geeft dat extra aan dat er iets mis is met een kruising tussen een SUV en een coupé, maar dat is weer een ander verhaal.
De nieuwe BMW X6
Het belangrijkste punt is dat veel mensen de X6 mooi genoeg vinden om te kopen en daarom is het geen verrassing dat BMW hem vernieuwt. En omdat mensen zijn imposante voorkomen konden waarderen, is de X6 nu 26 millimeter langer en 15 millimeter breder geworden. De wielbasis is 42 millimeter gegroeid. En nog even over die enorme grille: BMW vond de nieren kennelijk nog niet opzichtig genoeg, dus kun je ze nu ook optioneel licht laten geven. Je moet er maar op komen.
De nieuwe BMW X6 is bij de lancering in december 2019 leverbaar in drie uitvoeringen. Naast de standaarduitvoering kun je ook de xLine en de Model M Sport kiezen. Elke uitvoering heeft zijn eigen stijlelementen voor de auto.
De motoren die je kunt kiezen
Ook qua motoren is er keuze genoeg. De M50i heeft de bekende 4,4-liter twin-turbo V8 met 530 pk en 750 Nm. De 0-100-tijd is een gezonde 4,3 seconden. Andere motoren zijn de M50d (400 pk), de xDrive40i (340 pk) en de xDrive30d (265 pk).
Alle varianten krijgen vierwielaandrijving met een lichte voorkeur voor de achterwielen. Verder zijn adaptieve dempers, rolstabilisatie en actieve besturing altijd standaard. Optioneel kun je kiezen voor luchtvering en een off-road-pakket. Welke configuratie je ook neemt, de X6 zal altijd meer dan twee ton wegen.
Nederlandse prijzen voor de nieuwe BMW X6 worden nog niet genoemd. Dus mensen die de anabolencoupé willen bemachtigen, moeten nog even geduld hebben.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
