
BMW gaat vrolijk door met de alsmaar groter wordende nieren bij hun auto’s. Maar in tegenstelling tot de 7-serie, ziet de grille er bij de nieuwe BMW X6 niet geheel misplaatst uit. Als je al een kolossale auto hebt, kan ie de grotere nieren best hebben. Misschien geeft dat extra aan dat er iets mis is met een kruising tussen een SUV en een coupé, maar dat is weer een ander verhaal.
De nieuwe BMW X6
Het belangrijkste punt is dat veel mensen de X6 mooi genoeg vinden om te kopen en daarom is het geen verrassing dat BMW hem vernieuwt. En omdat mensen zijn imposante voorkomen konden waarderen, is de X6 nu 26 millimeter langer en 15 millimeter breder geworden. De wielbasis is 42 millimeter gegroeid. En nog even over die enorme grille: BMW vond de nieren kennelijk nog niet opzichtig genoeg, dus kun je ze nu ook optioneel licht laten geven. Je moet er maar op komen.
De nieuwe BMW X6 is bij de lancering in december 2019 leverbaar in drie uitvoeringen. Naast de standaarduitvoering kun je ook de xLine en de Model M Sport kiezen. Elke uitvoering heeft zijn eigen stijlelementen voor de auto.
De motoren die je kunt kiezen
Ook qua motoren is er keuze genoeg. De M50i heeft de bekende 4,4-liter twin-turbo V8 met 530 pk en 750 Nm. De 0-100-tijd is een gezonde 4,3 seconden. Andere motoren zijn de M50d (400 pk), de xDrive40i (340 pk) en de xDrive30d (265 pk).
Alle varianten krijgen vierwielaandrijving met een lichte voorkeur voor de achterwielen. Verder zijn adaptieve dempers, rolstabilisatie en actieve besturing altijd standaard. Optioneel kun je kiezen voor luchtvering en een off-road-pakket. Welke configuratie je ook neemt, de X6 zal altijd meer dan twee ton wegen.
Nederlandse prijzen voor de nieuwe BMW X6 worden nog niet genoemd. Dus mensen die de anabolencoupé willen bemachtigen, moeten nog even geduld hebben.
Meer van TopGear


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Vind je Farming Simulator en Snowrunner leuk? Dan is Roadcraft misschien iets voor jou (review)

Dit is de goedkoopste auto met meer dan 200 pk in Nederland (en ja, hij is gewoon nieuw)

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De politie heeft een creatieve nieuwe manier om in de zomer hardrijders te pakken (zonder dat je ze ziet)
