Dit zie je niet vaak: een merk dat eerder de foto’s vrijgeeft van een auto door een lek. Eerder deze week al lekte de Opel e-Corsa het internet op. Omdat het lek zo groot was en eigenlijk alles al op straat lag, besluit Opel nu alles maar over de schutting te gooien.
Wat maakt de nieuwe Opel Corsa-e zou bijzonder?
Een paar dingen. Om te beginnen komt de Opel Corsa ook met benzine- en dieselmotoren, maar allereerst kun je een Opel Corsa-e bestellen. De elektrische hatchback heeft duidelijk voorrang gekregen. Ook rept het merk nog niets over de specificaties van verbrandingsmotoren.
Daarnaast is het de eerste volledig elektrische Opel Corsa. Hij deelt zijn ingewanden met de Peugeot e-208. Dat betekent een actieradius van 330 kilometer en een 0-100-tijd van 8,1 seconden. In ouderwetse praat heeft ie 136 pk vermogen.
De stroom komt uit een 50-kWh batterij die je in 30 minuten voor 80 procent kunt opladen. De batterij ligt laag in de koets en samen met de sportmodus spreekt Opel over een ‘rijdynamiek van een hoger niveau’.
Net als de Peugeot is de cockpit van de Opel Corsa-e helemaal digitaal. Voor het eerst propt Opel de Intellilux led-koplampen met in totaal 16 ledunits in een b-segmenter. Dit systeem past het lichtbeeld van de auto aan wanneer de verkeerssituatie daar om vraagt.
Prijs Opel Corsa-e
Prijzen van de Opel Corsa-e en specificaties van de benzine- en dieselversies volgen later. Echter weten we al wat de technisch identieke Peugeot 208 kost. Verwacht rond de 36.000 euro te betalen voor de Corsa-e en ongeveer 18.000 euro voor de normale Corsa.
Reacties