
Dit zie je niet vaak: een merk dat eerder de foto’s vrijgeeft van een auto door een lek. Eerder deze week al lekte de Opel e-Corsa het internet op. Omdat het lek zo groot was en eigenlijk alles al op straat lag, besluit Opel nu alles maar over de schutting te gooien.
Wat maakt de nieuwe Opel Corsa-e zou bijzonder?
Een paar dingen. Om te beginnen komt de Opel Corsa ook met benzine- en dieselmotoren, maar allereerst kun je een Opel Corsa-e bestellen. De elektrische hatchback heeft duidelijk voorrang gekregen. Ook rept het merk nog niets over de specificaties van verbrandingsmotoren.
Daarnaast is het de eerste volledig elektrische Opel Corsa. Hij deelt zijn ingewanden met de Peugeot e-208. Dat betekent een actieradius van 330 kilometer en een 0-100-tijd van 8,1 seconden. In ouderwetse praat heeft ie 136 pk vermogen.
De stroom komt uit een 50-kWh batterij die je in 30 minuten voor 80 procent kunt opladen. De batterij ligt laag in de koets en samen met de sportmodus spreekt Opel over een ‘rijdynamiek van een hoger niveau’.
Net als de Peugeot is de cockpit van de Opel Corsa-e helemaal digitaal. Voor het eerst propt Opel de Intellilux led-koplampen met in totaal 16 ledunits in een b-segmenter. Dit systeem past het lichtbeeld van de auto aan wanneer de verkeerssituatie daar om vraagt.
Prijs Opel Corsa-e
Prijzen van de Opel Corsa-e en specificaties van de benzine- en dieselversies volgen later. Echter weten we al wat de technisch identieke Peugeot 208 kost. Verwacht rond de 36.000 euro te betalen voor de Corsa-e en ongeveer 18.000 euro voor de normale Corsa.
Meer van TopGear


Opel Corsa vs Dacia Sandero vs Skoda Fabia: wat is de beste stadsauto?

Opel Corsa facelift: Dit is er allemaal vernieuwd

Je kunt al veel eerder dan 2030 beginnen met rekeningrijden (met Opel of Peugeot)

Is een elektrische auto al goedkoper dan een benzineauto?

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Een Opel-bestuurder werd met 696 km/u (!) geflitst in België – zo hoog was de boete die hij kreeg

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
