
Audi is niet voldaan met alleen de nieuwe RS 6 en RS 7 op de beursvloer van de autoshow in Frankfurt. Nee, ze kunnen het niet laten een mal autonoom offroad-ding mee te nemen naar de autobeurs. Je kijkt naar de AI:TRAIL, zoals Audi graag wil dat wij ‘m noemen. Wij stemmen ervoor om hem vooral gewoon Audi AI Trail te noemen.
Het is de vierde telg in Audi’s serie van autonome dromen. Eerst kwam de Aicon, toen de PB18 (die nu AI:RACE heet) en laatst de AI:ME. Deze vriendelijke neef van de Warthog uit Halo is 4,15 meter lang, 2,15 meter breed en staat 34 centimeter van de grond. Elk wiel krijgt een eigen elektromotor en de auto kan 400 tot 480 kilometer op één lading rijden.
Het betere offroad-werk houdt de buggy maar 250 kilometer vol. Het glas rondom geeft uitstekend zicht zodat je geen overstekende keien raakt. Een vloot drones helpt je om het overzicht te bewaren. Op de weg rijdt de Audi AI Trail volledig autonoom en dan schijnen de drones bij – daarom heeft de auto geen koplampen.
Achterin monteert het merk een soort vreemde tuinstoelen, die Audi zelf hangmatten noemt. Volgens Audi bieden ze uitstekende steun en je kunt ze demonteren om ze buiten de auto te gebruiken. In de toekomst wil Audi dat je de AI Trail voor een korte tijd kunt leasen voor bijvoorbeeld een weekendtripje. Langer zouden wij hier eerlijk gezegd ook niet in door willen brengen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

Mercedes-AMG: de handbak is dood

BMW M3 en M4 komen met handbak, omdat Amerika

Geruchten over Audi RS 6 Performance wakkeren aan

Mercedes EQS: een S-klasse van de toekomst

Alpina B3 Touring is je RS 4-alternatief

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro
