
De laatste keer dat we onze partner op de hoogte stelden van een veiling kregen we een verhaal over haar nagels te horen. We begrijpen nog steeds niet helemaal waar dat over ging, maar goed. Deze veiling zal iedereen wel kunnen waarderen: een Nissan GT-R50 zonder ook maar een kilometer op de teller staat te koop.
Deze Nissan GT-R50 is de elfde uit een totale productie van negentien auto’s. Hij kreeg Italiaanse looks dankzij koetsbouwer Italdesign. Zij maakten elk van de negentien exemplaren met de hand. Het design is net wat temperamentvoller dan dat van de standaard-GT-R. Kijk bijvoorbeeld eens naar die joekel van een motorkap en de elegante zijskirts. Dat alles zonder zijn identiteit te verliezen. Daar helpen de dubbele ronde achterlichten ook bij.
Specificaties van Nissan GT-R50
Dan nu het feestnummer: de motor. Dat is een 3,8-liter V6 die aangepakt is door Nismo. Zij monteerden onder andere een nieuwe krukas, zuigers, drijfstangen, injectoren, uitlaatsysteem, turbo en intercoolers. Het vermogen werd daardoor opgekrikt naar 720 pk en het koppel naar 793 Nm. Om de snelheid er weer uit te halen, plaatste Nismo ook nieuwe Brembo’s met zes zuigers. De Nissan GT-R50 staat op Michelin Pilot Super Sport-banden.
De speciale GT-R staat te koop bij Legendary Motorcar Company in Canada. Het exemplaar draagt met trots de kleur Liquid Silver Metallic met rode Nismo-accenten. Die kleur kostte de eerste eigenaar 25.000 euro. Ook liet hij de hydraulisch verstelbare achtervleugel monteren voor 35.000 euro extra. Dat alles maakt deze auto al vrij uitzonderlijk.
Wat hem nog uitzonderlijker maakt, is dat deze Nissan GT-R50 zijn baasje niet zover kreeg om ook daadwerkelijk met hem te rijden. Legendary Motorcar Company laat ons weten dat de auto onderdeel was van een ruildeal. De vorige eigenaar heeft een collectie van meer dan 100 auto’s in zijn bezit. Een deel van die auto’s rijdt hij, het andere deel niet.
Hoeveel geld je precies moet afstaan om de nieuwe eigenaar te worden wil LMC niet zeggen. Nissan verkocht de GT-R50 voor ongeveer een miljoen, dus laten we voor deze maar rekenen op een miljoen en een beetje.
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Deze Britse Jaguar Kensington werd uiteindelijk een Koreaanse sedan met Italiaanse genen

Deze bijzondere auto met twee (!) stuurtjes en Audi-genen kan van jou zijn

Italdesign grijpt een conceptauto van Audi uit het verleden en maakt er een nieuw model van

Italdesign Lucciola moest de nieuwe Fiat 500 worden

Productieversie Italdesign GT-R50 is hier

Nissan GT-R50: roadtrip voor Amerika

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden
