
Het leuke aan autobeurzen is – of eigenlijk was, nu er nog zo weinig beurzen zijn – om gloednieuwe auto’s met je eigen ogen te zien en in sommige gevallen zelfs te voelen door erin te zitten. Hoe cool zou het zijn om eens in deze Nissan Hyper Adventure te stappen? Helaas zit dat er niet in. Ook niet voor de bezoekers van de Japanse autobeurs. Dit is een virtueel concept dat alleen digitaal tentoon wordt gesteld.
De Nissan Hyper Adventure volgt de Hyper Urban-conceptauto op die we eerder te zien kregen. Waar het vorige studiemodel gericht is op het stadsleven, richt de Adventure zich op de toekomst van de 4x4s. Daarom heeft de Hyper Adventure een grote batterij waarmee je de wildernis kunt op zoeken. Daar kun je de accu gebruiken om andere apparaten van stroom te voorzien, zoals elektrische jetski’s. Wij vieren duidelijk op een andere manier vakantie dan de werknemers van Nissan.
Onderhuids krijgt de Hyper Urban het e-4orce-systeem van Nissan met vierwielaandrijving. Deze technologie vind je in de huidige Ariya. Het exterieur is wel helemaal nieuw en is volledig gericht op aerodynamica. Luchtstromen vloeien door de splitter en via de zijkanten naar de grote dakspoiler en het aflopende achterwerk.
In- en uitstappen via de achterklep
Vanbinnen is er een instrumentenpaneel dat vastzit aan de voorruit en er is ‘veel bagageruimte voor outdoor-spullen zoals tenten, ski’s of zelfs een kajak’. De achterbank kun je een halve slag draaien waardoor je naar de achterklep krijgt. Die klep kun je openklappen om via een trappetje uit de auto te stappen. Of je komt er even tot rust en kijkt via de open achterklep naar het uitzicht.
Ook via de conventionele weg kun je de auto betreden of verlaten. Of ja, conventioneel, de zijdeuren áchter klappen omhoog open. Daar had de Hyper Urban-conceptauto ook al last van. Zou het Japanse merk serieus overwegen om de term Lambo-deuren om te toveren naar Nissan-deuren? Ook het 20-23 concept heeft speciale deuren. We houden onze vingers gekruist.
Meer van TopGear


De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
