Toen Lamborghini de achterwielaangedreven Hurácan LP 580-2 ontwikkelde, besloten de Italianen dat deze driftbare uitvoering 30 pk minder moest hebben dan zijn broertje met vierwielaandrijving. Het werd 580 in plaats van 610 pk.
Novitec is het daar niet mee eens, om het maar even zacht uit te drukken. De tuner wil meer, veel meer! Hoeveel meer? Zoveel als twee superchargers aan lucht naar binnen kunnen duwen. Het resultaat is 830 pk. Op de achterwielen dus. Probeer dan maar eens rechtuit te rijden. Prestatiecijfers geeft Novitec niet. Waarschijnlijk is de tuner na het tiende setje banden gestopt met proberen.
De Novitec Hurácan klinkt eng
Eng? Het klinkt vooral erg leuk. Maar als je iets meer gemoedsrust wilt, dan heeft Novitec een rolkooi en kuipstoelen voor je. Zoals je van Novitec gewend bent, kun je een vrachtwagenlading aan koolstofvezel bestellen. Bijvoorbeeld luchthappers voor de voor-, zij- en achterkant. Een koolstofvezel achterspoiler ontbreekt niet op de optielijst. We durven al dit spul nog enigszins subtiel te noemen. Het staat de achterwielaangedreven Hurácan, die lelijkere bumpers heeft dan de AWD-versie, eigenlijk best wel lekker. En je hebt zat vermogen om het agressieve uiterlijk goed te praten.
Reacties