Je zou denken dat 815 pk, 800 Nm en een topsnelheid van 327 km/u genoeg moet zijn voor iets zonder dak en zonder voorruit. En toch vindt Novitec dat de standaard McLaren Elva niet extreem genoeg is. De Duitse tuner kietelt de 4,0-liter twin-turbo V8 zodat ie 919 pk en 888 Nm produceert. We hopen dat je niet gehecht bent aan je McLaren-petje.

Een nieuwe plug-and-play ECU en een vergulde uitlaat dragen bij aan de extra power. Een sprintje van 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden haalbaar zijn. De topsnelheid ligt ergens boven de 330 km/u. Het McLarens Active Air Management System (het uitklapbare dienblad vóór de cockpit die een ‘bubbel van kalmte’ zou creëren) zou geen probleem moeten hebben met zo’n klein verschil in topsnelheid.

Novitec is verder erg bescheiden

Gek genoeg blijft Novitec van de carrosserie van de McLaren Elva af. De tuner monteert wel nieuwe veren die de Elva 20 millimeter kan laten zakken. Dan krijgt de auto nog een setje velgen, maar dat is het wel. Deze zijn gemaakt door het Amerikaanse bedrijf Vossen dat je vast en zeker kent. De velgen meten 20-inch vóór en 21-inch áchter.

Novitec wil nog wel het interieur voor je aanpassen met leer en alcantara. Daarbij wordt de cabine ‘in elk detail’ naar de wensen van de klant gemaakt. Alhoewel, als we het bij de Elva over het interieur hebben, dan is er niet zoveel om aan te passen. Nu nog één van de 149 gebouwde Elva’s vinden om naar Novitec te brengen. Wat de tuner vraagt voor de upgrade is niet bekend.

Reacties

  • Maarten heeft op 22 februari 2023 geschreven:

    Dit is puur bragging rights in combinatie met kijk mij nou.

    Want wie gaat hier nou harder mee rijden dan 80KM/H? Of voor lul staan met een integraalhelm op?
    Zelfde als de Ferrari’s Monza SP1 and SP2..

    Dit zijn auto’s om in Monaco in stijl aan te komen bij een gala, ritjes waarbij je alleen binnen de bebouwde kom rijdt en af en toe een wesp doorslikken op de koop toe neemt. (wat eerst kauwen voor de veiligheid)

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)